stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 460307
  • 31 اردیبهشت 1402 - 12:20
1

سخت‌گیری‌ برای تاسیس مدارس غیردولتی در کرمانشاه بیشتر از سایر نقاط است

قلم | qalamna.ir :

 رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با انتقاد از سخت‌گیری‌های مجموعه نوسازی مدارس برای توسعه مدارس غیردولتی در کرمانشاه، گفت: در این استان سخت‌گیری بیشتری برای تاسیس مدارس غیردولتی در مقایسه با استان‌های دیگر، به ویژه استان‌های همجوار می‌شود.

مهریار حاتمی، افزود: با وجودی که قوانین مجموعه نوسازی مدارس به صورت کشوری است، اما در استان کرمانشاه سخت‌گیری بیشتری برای تاسیس مدارس غیردولتی در مقایسه با استان‌های دیگر و به ویژه استان‌های همجوار می‌شود.

 حاتمی ادامه داد: استحکام بنا برای حفظ سلامت دانش‌آموزان موضوع مهمی است که حتما باید لحاظ شود، اما گاها دیده می شود یک مدرسه صرفا بخاطر اینکه مساحتش اندکی کمتر از متراژ مشخص شده است، مجوز تاسیس نمی‌گیرد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه همین الان ۱۰۰ نفر در استان مجوز تاسیس مدرسه غیردولتی دارند، گفت: انتظار داریم مجموعه نوسازی مدارس برای ایجاد مدارس غیردولتی بیشتر در استان همراهی بیشتری با متقاضیان داشته باشد. 

حاتمی با اشاره به پیگیری در راستای توسعه مدارس غیردولتی استان، گفت:  اخیرا بخشنامه جدیدی در مورد شرایط بنای مدارس ابلاغ شده که امیدواریم این بخشنامه جدید منجر به کمتر شدن سختگیری ها در روند احداث مدارس غیردولتی و افزایش این نوع مدارس در استان شود.

وی در ادامه اشاره ای هم به استقبال خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی داشت و گفت: ظرفیت اکثر مدارس غیردولتی کرمانشاه خیلی زود تکمیل می‌شود و این نشان از تقاضای بالای مردم استان برای ثبت نام فرزندانشان در این نوع مدارس است.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۵۰ مدرسه غیردولتی دارد، گفت: این استان کمترین تعداد مدارس غیردولتی را در کشور دارد.

وی افزود: تنها ۴٫۸ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که متوسط کشوری این عدد ۱۲٫۸ درصد است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در مدارس غیردولتی استان هستند، ادامه داد: در مدارس غیردولتی علاوه بر اینکه تعداد دانش آموزان هر کلاس کمتر از مدارس دولتی است، از تجهیزات بیشتری جهت آموزش استفاده می‌کنند، ضمن اینکه دستشان هم برای در نظر گرفتن کلاس های فوق برنامه باز است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.