فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: متأسفانه با ایجاد دسترسیهای غیرمجاز در راهها، دسترسی ناایمن به جاده، ساخت و ساز در حریم جادهها، تخریب راهها و… هر ساله نقاط مستعد تصادف افزایش مییابد.
وی ادامه داد: با توجه به فراوانی تصادفات در استان کرمانشاه، ۱۹ نقطه حادثهخیز جدید قبل از سال۱۴۰۲ ابلاغ شده که با ۹ نقطهای که از گذشته باقیمانده در مجموع ۲۸ نقطه حادثهخیز در استان داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این راستا منتظر ابلاغ اعتبار نبودیم و به صورت امانی و پیمانی با شروع کار تاکنون نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد از این نقاط به صورت هندسی مرتفع شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی با امکانات و نیازمندی راهها همخوانی ندارد، گفت: نقاط قوت و ضعف را برای ساخت و نگهداری و همچنین رفع نقاط حادثهخیز راهها برآورد میشود، به مقامات استانی و ملی ابلاغ و در نهایت در شورای برنامهریزیهای استان و شهرستان و کمیته برنامهریزی ستاد پیگیری میشود. اعتبار خیلی کمتر از نیازمندی است که در سال برای جادهها مورد نیاز است.
کرمی خاطرنشان کرد: راههای که بیشترین آسیب را دارند و نیازمند ارتقا ایمنسازی و نگهداری هستند براساس شاخصها از جمله میزان تردد، خرابی، حادثهخیز بودن و… اولویتبندی میشوند و براساس آن اعتبارات تقسیم و کار انجام میشود.
وی تصریح کرد: اعتبار برای انجام کار باید به موقع تزریق شود تا کارهای راهداری به زمستان منتهی نشود، الان بیش از ۱۵ اکیپ در سطح استان برای رفع نقص و روکش آسفالت در حال فعالیت هستند اما با توجه به حجم خرابی راهها و متأسفانه کمبود اعتبارها اولویتبندی براساس بیشترین آسیبی است که به جاده میرسد.