stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 460473
  • 02 خرداد 1402 - 18:07
1
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

منابع و اعتبارات باید مطابق نقش خوزستان در تولید ناخالص ملی اختصاص یابد

منابع و اعتبارات باید مطابق نقش خوزستان در تولید ناخالص ملی اختصاص یابد
خوزستان - این مقام مسئول در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: منابع و اعتبارات باید مطابق نقش استان خوزستان در تولید ناخالص ملی، اختصاص یابد.
قلم | qalamna.ir :

محمد راضی جلالی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که در محل معاونت اقتصادی استانداری با حضور اعضای مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان تاثیر بسیار زیادی در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور دارد انتظار داریم که منابع و اعتبارهای بیشتری به استان اختصاص داده شود.

او با تامید بر اینکه بانک ها باید در خوزستان برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجرای پروژه های اشتغالزا نقش موثرتری ایفا نمایند، گفت: افرادی که سرمایه خود را در بخش تولید سرمایه گذاری کرده اند باید حمایت شوند. بسیاری از پروژه های تولیدی در استان با پیشرفت بالای ۶۰ درصد با کمبود نقدینگی مواجه هستند، که بانک ها در تامین مالی و راه اندازی مجدد این پروژه ها بسیار اثر گذار هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: عدم راه اندازی این پروژه ها باعث شده تا خوزستان یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا باشد.

راضی جلالی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی به عنوان کالاهای جانشین گوشت مرغ، خانوارها به سمت تامین پروتئین از طریق مصرف گوشت مرغ روی آورده اند که یکی از عوامل مهم افزایش قیمت این کالا در اثر افزایش تقاضا است.

او ادامه داد: روند مدیریت تولید مرغ معیوب است، چرا که مرغدار تا فروشنده کمترین سود را می برند و بیشترین سود را دلالان کسب می کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه نمی شود در بازار دستوری کار کرد، افزود: باید با بخش خصوصی تعامل کرد و راه حل عملیاتی، افزایش تولید و مثبت کردن موازنه تولید و مصرف است.

راضی جلالی بیان کرد: باید با توسعه شبکه تولید مرغ، قیمت این کالا را در بازار متعادل کنیم و می بایست یک راهکار عملیاتی اتخاذ شود به طوریکه تمامی حلقه های موثر در زنجیره تولید مرغ منتفع شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در کوتاه مدت با ورود مرغ منجمد در بازار می توان کمبود مرغ مورد نیاز بازار استان را تامین کرد، همچنین یکی دیگر از راه های جبران کمبود مرغ در میان مدت، راه اندازی واحدهای مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالاست.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.