stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 460499
  • 03 خرداد 1402 - 12:20
1

شناسایی ۵۶ ساختمان ناایمن در کرمانشاه

قلم | qalamna.ir :

 خرداد سال گذشته بود که ساختمان متروپل آبادان فروریخت و زنگ خطری برای شناسایی و ساماندهی ساختمان‌های ناایمن در سراسر کشور به صدا درآمد.

در استان کرمانشاه نیز مانند سراسر کشور کارگروه پایش ساختمان‌های ناایمن به ریاست معاونت عمرانی استانداری، دبیری راه و شهرسازی و حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد و حالا به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان، بیش از ۵۶ ساختمان ناایمن در کرمانشاه شناسایی شده است.

افشین یگانه، با بیان اینکه تا کنون بیش از هشت جلسه کارگروه  پایش ساختمانهای ناایمن برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن برگزار شده، افزود: در شناسایی این ساختمان‌ها از ظرفیت بخش‌های مختلف مانند دستگاه‌های مرتبط، نظام مهندسی ساختمان و … استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۶ ساختمان ناایمن تنها در شهر کرمانشاه شناسایی شده و روند شناسایی سایر ساختمان‌های ناایمن ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در شناسایی ساختمان‌ها مواردی مانند وضعیت سازه، وجود پله‌های فرار و اضطراری، وضعیت قراگیری پنجره‌ها، تجهیزات ایمنی برای ایام حادثه و …بررسی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تاکید کرد: این ساختمان‌های شناسایی شده شامل ساختمان‌های اداری، مراکز عمومی، ساختمان‌های شخصی و … است.

یگانه با بیان اینکه برخی از این ساختمان‌ها می‌تواند با مقاوم سازی ایمن شود، یادآور شد: تعداد دیگری از این ساختمان‌ها حتما باید تخریب و مجدد ساخته شود.

وی اضافه کرد: اخطارهای لازم نیز در این زمینه به مالکین و متولیان ساختمان‌های ناایمن داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه یادآور شد: اگرچه در مراحل اول اولویت با شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر کرمانشاه است، اما این مهم در سایر شهرستان‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

یگانه با بیان اینکه قرار است آخرین اطلاعات ساختمان‌های ناایمن که متعلق به مالکین خصوصی نیست در شورای عالی مدیریت بحران کشور مطرح شود، افزود: هدف از این کار این است که بتوانیم از وزارت کشور برای ایمن سازی این ساختمان‌ها اعتباراتی بگیریم، اما برای ساختمان‌های ناایمن بخش خصوصی خود مالکین باید پای کار بیایند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.