stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 460728
  • 07 خرداد 1402 - 13:17
0

شش جایگاه سوخت منطقه اهواز به تجهیزات طرح کهاب مجهز شدند

شش جایگاه سوخت منطقه اهواز به تجهیزات طرح کهاب مجهز شدند
خوزستان - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از اجرایی شدن طرح کهاب در شش جایگاه عرضه سوخت این منطقه خبر داد و گفت: احداث ۳۵ جایگاه عرضه سوخت مایع و سه جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در این منطقه در حال اجراست.
قلم | qalamna.ir :

عبدالکریم محمدی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در این باره اظهار داشت: تعداد ۱۷۴ جایگاه عرضه سوخت دومنظوره و تک‌منظوره در نواحی منطقه اهواز احداث شده است که از این تعداد ۷۸ جایگاه آن مربوط به توزیع و عرضه فرآورده سی‌ان‌جی است.

وی بیان کرد: در سال گذشته(۱۴۰۱) در مجموع بیش از یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون لیتر بنزین در سطح منطقه اهواز توزیع شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۰) با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است. در سال گذشته همچنین بیش از یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون لیتر نفت‌گاز در منطقه اهواز توزیع شده است که میزان مصرف آن نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۶ درصد رشد یافته است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ همچنین ۱۸ میلیون و ۵۹۵ هزار لیتر نفت سفید در منطقه اهواز توزیع شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با کاهش ۴۱ درصدی همراه بوده است که از جمله دلایل این کاهش، بهره‌مندی از زیرساخت‌های بانکی و توسعه گازرسانی به روستاها و شهرستان‌های فاقد گاز طبیعی است.

محمدی درباره میزان مصرف نفت‌کوره در سال ۱۴۰۱ در منطقه اهواز گفت: میزان مصرف این فرآورده در سال گذشته در منطقه اهواز، ۱۶۶ میلیون و ۶۲۳ هزار لیتر بوده است که با توجه به افت فشار گاز در برخی از فصول سال گذشته، به ناچار برخی از نیروگاه‌ها و صنایع منطقه به سمت مصرف نفت‌کوره و نفت‌گاز سوق داده شدند. از این میزان توزیع نفت کوره، ۱۲۳ میلیون و ۵۶۲ هزار لیتر به نیروگاه رامین و صنایع سیمان ارسال شده است.

توزیع بیش از ۴ میلیون لیتر بنزین روزانه در منطقه اهواز

وی میانگین روزانه مصرف بنزین در سال گذشته را رقمی معادل چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و مصرف روزانه نفت‌گاز را چهار میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر اعلام کرد و گفت:‌ ارسال و توزیع نفت‌گاز به نیروگاه‌های زاگرس، دالاهو و اسلام‌آباد در استان کرمانشاه، نیروگاه سنندج، نیروگاه خرم‌آباد و همچنین دو نیروگاه در پرند و دماوند تهران از جمله اقدام‌های قابل توجه شرکت پخش منطقه اهواز در سال گذشته بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز درباره توزیع سوخت زمستانی گفت: سال گذشته کشور با سرمای بی‌سابقه‌ای غافلگیر شد که خوشبختانه در زمینه توزیع سوخت زمستانی شرکت پخش توانست به موقع وارد عمل شده و از بحران‌های احتمالی جلوگیری کند. در منطقه اهواز نیز در سال ۱۴۰۱، ۹ میلیون و ۴۰ هزار لیتر نفت سفید، بیش از ۳۸۱ میلیون لیتر نفت‌گاز و ۲۱ میلیون و ۱۲۵ هزار لیتر گاز مایع و ۲۷۹ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی به عنوان سوخت زمستانی توزیع شد.

محمدی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز دارای ۱۰ ناحیه و ۲۲ شهرستان است، بیان کرد: در این منطقه دو انبار نفت نظامیه و اندیمشک با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۰۴ میلیون لیتر و ۹۲ فروشندگی روستایی و عامل توزیع فرآورده نفت‌سفید برای خانوارهای روستایی و عشایری فاقد گازکشی شهری وجود دارد.

وی افزود: ماهانه بیش از شش هزار لیتر نفت‌گاز به مشتریان عمده منطقه پخش اهواز ارسال می‌شود که شامل بخش کشاورزی، مرغداری‌ها، کارخانجات، صنایع، نیشکر و سیمان است.

این مقام مسئول بیان کرد: نیروگاه بهبهان، رامین و غرب کارون هر یک به ترتیب با ظرفیت ۳۴۰، ۳۲ و ۲۱ میلیون لیتر نفت‌کوره از جمله نیروگاه‌هایی هستند که منطقه پخش اهواز موظف به ارسال سوخت به آن‌هاست.

محمدی همچنین از فعالیت ۱۲ موزع گاز مایع در منطقه اهواز خبر داد و گفت: شش شرکت بوتان، پنج پرسی و یک شرکت پاسارگاد به عنوان توزیع‌کننده گاز مایع در منطقه اهواز فعالیت می‌کنند.

تجهیز انبار نفت نظامیه اهواز و ۶ باب جایگاه عرضه سوخت به تجهیزات طرح کهاب

وی در تشریح اقدامات و دستاوردهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: اجرای پروژه طرح کهاب در تأسیسات انبار نفت نظامیه اهواز، تجهیز شش باب جایگاه به طرح کهاب، کسب مقام برتر در زمینه پژوهش در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، استانداردسازی و افزایش ظرفیت در ۴۵ باب جایگاه سی‌ان‌جی، برگزاری هشت هزار نفر- ساعت آموزش با موضوع بحران، دوگانه‌سوز شدن ۹۷۰ دستگاه خودرو به صورت رایگان با استفاده از خدمات شرکت‌های مجاز از دیگر دستاوردهای این منطقه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز همچنین تأکید کرد: استفاده از زیرساخت بانکی در جهت توزیع نفت سفید مورد نیاز عشایر و سازمان‌ها (تمامی مشتریان)، ذخیره‌سازی به موقع در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های تحت پوشش منطقه و سوخت‌رسانی مطلوب به نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه‌های کرمانشاه، لرستان، سنندج، دماوند و پرند تهران، استقرار جایگاه سیار در مرز چذابه و سوخت‌رسانی مطلوب به زائرین اربعین حسینی(ع) از دیگر اقدامات شاخص این منطقه در سال گذشته بوده است.

محمدی درباره اقدامات انجام شده در اجرای طرح ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت گفت: برگزاری جلسات توجیهی با همکاران و متصدیان مجاری عرضه درباره ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت، مصاحبه با خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، اطلاع‌رسانی ساماندهی از طریق شبکه‌های اجتماعی مجاز در سطح فراگیر، طراحی و چاپ بنر و پوستر جهت نصب در جایگاه‌های تحت پوشش با موضوع کارت هوشمند سوخت، پوشش خبری مصور، اطلاع‌رسانی در سایت شرکت، اخبار و اطلاعیه‌ها و شبکه های اجتماعی از مهمترین اقدامات در حوزه فرهنگ‌سازی برای استفاده از کارت سوخت شخصی در منطقه اهواز بوده است.

افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در منطقه اهواز

وی همچنین به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، تهیه و تدارک برنامه‌های آموزشی برای آگاهی عمومی و مردمی و نظارت بر حسن انجام فعالیت‌ها در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه اهواز به عنوان اقدامات این شرکت در تحقق مولفه رشد تولید شعار سال نام برد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.