stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 461416
  • 22 خرداد 1402 - 11:35
1

زیرساخت‌ها برای مراودات تجاری با عراق در شلمچه فراهم می‌شوند

زیرساخت‌ها برای مراودات تجاری با عراق در شلمچه فراهم می‌شوند
خوزستان - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زیرساخت‌های مناسب و لازم در زمینه مراودات تجاری با کشور عراق در پایانه شلمچه مستقر می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با سرکنسول ایران در بصره با اشاره به ظرفیت‌های مرز شلمچه، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد اروند توسعه تجارت، صادرات و مبادله اقتصادی با کشور عراق از طریق مرز شلمچه است که به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود در پایانه مرزی شلمچه با اقداماتی مانند استقرار ایکس‌ری، زیرساخت‌سازی برای شرکت‌های صادرات محور، تامین امنیت و تسهیل در تردد خودروهای باربری ضروری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره انتظار داریم تا در حوزه‌های مختلف از جمله جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و دانشجو برای فعالیت در منطقه آزاد اروند یاری‌رسان این سازمان باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: راه‌اندازی دفتر مشترک این سازمان و اتاق بازرگانی، استقرار بازارچه مرزی در پایانه مرزی شلمچه و ایجاد صرافی مقیم با همکاری یکی از بانک‌های عامل در شلمچه برای صدور کارت ارزی برای اتباع عراقی در حال پیگیری است.

گردشگری پزشکی و آموزشی در منطقه آزاد اروند تقویت شود
علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره نیز ضمن تاکید بر آمادگی این کنسولگری برای همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند در همه زمینه‌ها اظهارکرد: همه ما سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید تلاش کنیم با هم‌افزایی، تبادل نظر و هم‌پوشانی کارها را پیش ببریم.

این مقام مسئول با اشاره به وجود مراوده میان ۲ منطقه مجاور در کشورهای ایران و عراق در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی، گفت: بیش از ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در بصره حضور دارند که حدود ۱۰ هزار تن از این تعداد اهل شهر بصره هستند که باید برای حضور آنها در اماکن آموزش عالی منطقه آزاد اروند تسهیل لازم در زمینه‌های تردد، اقامت و اداری ایجاد کرد.

وی با اشاره به مبادلات و مراودات گردشگری و اقتصادی منطقه آزاد اروند با کشور عراق، افزود: نخستین مولفه برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، تامین امنیت است که باید در این حوزه تلاش‌های لازم صورت گیرد و تولیدات منطقه باید با نمونه خارجی موجود در عراق، قابل رقابت باشد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.