stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 461468
  • 23 خرداد 1402 - 3:16
1

 عزیمت رئیسی به آمریکای لاتین

 عزیمت رئیسی به آمریکای لاتین
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  رئیس جمهور در سومین سفر خارجی خود در سال ۱۴۰۲ به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو، در رأس یک هیأت عالی‌رتبه عازم آمریکای لاتین شد.
سید ابراهیم رئیسی گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور محترم کشور دوست ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا انجام می‌شود. همچنانکه اطلاع دارید امروز کشورهای قابل توجهی در آمریکای لاتین هستند که می‌خواهند مستقل زندگی کنند.
وی با بیان اینکه این ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مستقل در آمریکای لاتین راهبردی است، افزود: موضع مشترک ما و این سه کشور ایستادگی در مقابل نظام سلطه و یکجانبه‌گرایی است.
 رئیسی با بیان این که ارتباطات خوبی سال‌های اخیر بین ما و این کشورها برقرار شده است، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های ارتباط بین ما و این کشورها علاوه بر حوزه سیاسی، همکاری و مناسبات اقتصادی است. ارتباط خوبی بین ما و این کشورها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد. ما در حوزه انرژی با این کشورها ارتباط داشته و داریم.
رئیس قوه مجریه  تصریح کرد: در این دو سال همکاری ما با این کشورها توسعه پیدا کرده است. ما در حوزه صنعتی و کشاورزی، علمی، فناوری و پزشکی و درمانی با این کشورها ارتباط و همکاری داریم. از جمله همکاری‌های خوبی که در این سال‌ها برقرار شده است و همچنان ادامه دارد، صدور نیروی فنی-مهندسی جمهوری اسلامی است که این کشورها همواره نسبت به نیروهای فنی-مهندسی ما اظهار تمایل کرده‌اند.
رئیسی با اشاره به اینکه آمریکا لاتین ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، تاکید کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و مردم عزیزمان ظرفیت‌های بسیاری خوبی در جمهوری اسلامی داریم. تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت توسعه همکاری‌های بین ما و کشورهای همسو و منطقه آمریکای لاتین نقش بسیار بسزایی داشته باشد.
رئیس جمهور افزود: این ارتباط حتماً علاوه بر ارتباطات دوجانبه، ارتباطات بین‌المللی را هم در بر دارد. همکاری‌ها بین‌المللی خوبی بین ما و این کشورها (کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه) و اکثریت قریب به اتفاق کشورهای آمریکای لاتین برقرار است حتماً این سفر می‌تواند نقطه عطفی در جهت ارتقای سطح روابط بین ما و کشورهای آمریکای لاتین باشد.
رئیسی در پایان یادآوری کرد: سفرهایی زیادی از مقامات ارشد و دولتمردان و صاحبان سرمایه از این کشورها بویژه قریب به ۲ سالی که دولت سیزدهم فعال بوده است؛ به جمهوری اسلامی انجام شده است. ما امیدواریم که این سفرها و تفاهم‌نامه‌هایی که بین جمهوری اسلامی ایران و این کشورها به امضا خواهد رسید یک گام مؤثری در جهت ارتقای روابط و توسعه‌ی همکاری‌ها بین ما و این کشورها باشد.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.