stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 461641
  • 26 خرداد 1402 - 21:34
1

واگذاری بیش از ۱۲ هزار زمین به ایثارگران خوزستان

واگذاری بیش از ۱۲ هزار زمین به ایثارگران خوزستان
خوزستان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از واگذاری زمین به ۱۲ هزار و ۵۹۲ ایثارگر این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار داشت: اولین همایش شورای اداری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بررسی مسائل و مشکلات جامعه ایثارگران استان به مدت ۲ روز و به میزبانی سد و نیروگاه کرخه در اندیمشک برگزار شد.

وی در ادامه بیکاری و مسکن را از معضلات اصلی جامعه ایثارگران خواند و اظهار کرد: در این سمینار مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان و معاون مسکن و شهرسازی استان حضور داشتند که مسائل مربوط به آنها به صورت تخصصی مطرح و جلساتی نیز برگزار شد تا بتوانیم مشکلات ایثارگران را در این حوزه برطرف کنیم.

این مقام مسئول گفت: در این سمینار نیز چهار کارگروه تعریف شده که معاونان اداره کل رؤسای کمیته‌ها و رؤسای شهرستان‌ها به عنوان عضو در این کارگروه‌ها حضور داشتند و مسائل به صورت تخصصی مطرح و بررسی شدند.

نورانی در ادامه تعداد واجدین شرایط زمین در سطح خوزستان را ۱۶ هزار و ۹۳ نفر اعلام و عنوان کرد: در پنج ماه اخیر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ زمین به ایثارگران واگذار شده در حالی که در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۷۱ ایثارگر صاحب زمین شده‌اند؛ بنابراین در این مدت کوتاه حدود ۶ برابر ۱۰ سال اخیر واگذاری زمین به ایثارگران خوزستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث اهدای زمین به ایثارگران یک انقلابی برپا شده تا بعد از ۴۰ سال ایثارگران به حق خود برسند، لذا با توجه به مصوبه شورای مسکن خوزستان و با حمایت استاندار و اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان تصمیم گرفته شده تا پایان سال‌جاری بیش از ۱۲ هزار و ۵۹۲ زمین به ایثارگران استان واگذار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در خصوص ساماندهی گلزار مطهر شهدا در استان اظهار کرد: امسال برای این طرح، شعار «نهضت ساماندهی گلزار شهدا» در استان مطرح شده که برای آن از محل‌های متفاوت کمک‌هایی دریافت شده است؛ در این خصوص از محل سفر اول رئیس جمهور به خوزستان مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و از محل موافقت نامه اعتبارات استانی سال گذشته نیز مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد، همچنین در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده و از محل استانداری ۲۰۰ میلیارد ریال دریافت شد.

نورانی بیان کرد: در همین راستا حدود ۱۵ پروژه در سال گذشته و با اولویت ساماندهی مزار شهدا روستایی تعریف شد که روند ساماندهی مزارها با جدیت و سرعت در حال انجام است؛ اما برای انجام کل کار حدود ۱۵۰ میلیارد ریال کسری بودجه اعلام شد.

وی افزود: برای نگهداری از پدران و مادران شهدا که افرادی برای نگهداری ندارند نیاز به ۲ محل در شمال خوزستان است چرا که به لحاظ آب و هوایی موقعیت بهتری دارد؛ برای ما سخت است که پدر یا مادر شهیدی در خانه تنها باشد که توانایی انجام دادن ساده‌ترین کار را هم نداشته باشند، البته بعضی موارد پرستار در نظر گرفته شده است، حق پرستاری یا خدمات داده شده اما کمبود فضا برای نگهداری این افراد بشدت احساس می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: از نماینده مردم اندیمشک در مجلس درخواست شده در صورت امکان ساختمانی با متراژ حدود ۲۰۰ متر برای این کار در اختیار بنیاد قرار دهند که تأمین تجهیزات و پرسنل آن از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می‌گیرد.

نورانی تصریح کرد: بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه ایثارگران است؛ در خوزستان حدود ۱۲ هزار ایثارگر و یک هزار و ۲۰۰ فرزند شهید بیکار وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۳۰ نفر ساکن شهرستان اندیمشک هستند. همچنین ۸۰۰ مهندس لیسانس و فوق لیسانس نفت و گاز وجود دارد که جز حوزه وزارت نفت و مکاتباتی برای اشتغال آنها انجام شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.