stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 461653
  • 27 خرداد 1402 - 15:15
1

پایان بورس امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

پایان بورس امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:عاملات بورس امروز نشان داد، بازار سرمایه با پیروی از حرکت دو روز انتهایی هفته گذشته در جای خود ثابت ماند. این رفتار نشان داد فعالان بازار سهام همچنان به معاملات میدان فردوسی چشم دوخته‌اند. تجارت‌نیوز، بررسی قیمت دلار نشان می‌دهد، اسکناس آمریکایی تا حدودی به نرخ‌ روزهای ابتدایی خرداد امسال نزدیک شده و همین امر احتمال برگشت شاخص کل به ارتفاع بالاتر از ۲.۲ میلیون واحدی را مطرح کرده است. اما کماکان جو بورس‌گریزی بر مردم حاکم است.

به طوری که سهامداران همچنان در این رابطه سوال می‌کنند که چرا به دنبال افت دلار بورس دچار ریزش شدید می‌شود اما زمانی که دلار به قیمت قبلی باز می‌گردد، بازار سرمایه واکنش صعودی ندارد؟حال اما برخی کارشناسان بازار سرمایه، این روند صعودی بی‌جان شاخص کل را صرفا پولبکی به سطح ۲.۲ میلیون واحد می‌دانند و در ادامه راه مسیر نزولی را برای بورس پیش‌بینی می‌کنند.

بورس امروز در یک نگاه
معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت دو روز پایانی هفته گذشته رفتار کرد و همچنان سناریوی درجا زدن را در پیش گرفته است. چرا که نه خریداران شرایط حاکم بر بورس و قیمت سهام را مناسب ورود می‌دانند نه فروشندگانی که سهم‌های خود را در قله خریدند به فروش راضی می‌شوند.
به این ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش حداقلی ۷۰۲ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد خبر از تضعیف گام صعودی دو روزه خود داد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون ۱۸۲ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز طی معاملات امروز رشد اندکی داشت و با رشد ۰.۳۱ درصدی به سطح ۷۴۳ هزار و ۶۵۷ واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۱ میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات را هفت هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد.همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود اندک سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۱۲۴ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم زپارس، وبملت و فرود بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.وآوا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، غشهداب نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های زپارس، شیران و عالیس تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شیران، فزر و زملارد نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خاور، مادیرا و شپدیس خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سلار، فکمند و فنرژی رقم خورد. همچنین غالبر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بپاس بود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.