stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 461919
  • 02 تیر 1402 - 3:16
3

نیروی کار سالم موجب افزایش بهره وری می شود

نیروی کار سالم موجب افزایش بهره وری می شود
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: پژوهش ها نشان می دهد کشورهایی که برای توسعه اقتصادی خود رویکرد افزایش بهره وری را در پیش گرفته اند، رشد سریع تری داشته اند.در حال حاضر نیروی کار ماهر و سالم یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های هر کشوری است که عاملی کلیدی در رشد تولید و افزایش بهره وری و پایداری اشتغال به شمار می رود.
 

مقوله بهداشت و توجه به سلامت نیروهای کار همواره در دستور کار وزارت کار قرار داشته است. در قانون کار ایران نیز اهمیت رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار مورد تاکید قرار گرفته است؛ به نحوی که بر اساس تبصره یک ماده ۹۶ قانون کار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول برنامه ریزی، کنترل، ‌ارزشیابی و بازرسی در زمینه بهداشت کار و درمان کارگری بوده و موظف است اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.
از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم سلامت کارگران و بهداشت محیط کار به عنوان یکی از اولویتهای اساسی مورد توجه قرار گرفته و بحث توسعه و راه اندازی خانه های بهداشت کارگری و ارائه خدمات بهداشتی با جدیت پیگیری شده است.

به گفته سید صولت مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه خدمات سلامت رایگان به مردم از برنامه های دولت سیزدهم بوده و دسترسی آسان و سریع مردم به امکانات بیمارستانی در دورترین مناطق کشور نیز تحقق یافته است.وی لازمه تولید پویا و اشتغال‌آفرین را توجه به حوزه ایمنی و بهداشت در مجموعه‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: با شروع به کار دولت مردمی، میزان خانه‌های بهداشت کارگری رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است.
برابر اعلام مسئولان وزارت کار توسعه خانه های بهداشت کارگری در سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته و یک میلیون کارگر تحت پوشش مراکز ارائه مراقبت های بهداشتی در واحدهای تولیدی قرار گرفتند. 

بر اساس آمارها تا پایان سال گذشته حدود ۴۰۰۰ خانه بهداشت کارگری با همکاری و همراهی وزارت کار و وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی راه اندازی شده و ۴۰۰ مرکز جدید نیز در این حوزه افزوده شده است.به موجب ماده ۱۴۷ قانون کار دولت مکلف است خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران و کشاورزان مشمول این قانون و خانواده آنها فراهم سازد.

ایسنا بی تردید توجه به مقوله ایمنی و رعایت بهداشت کار در محیط های کار در افزایش بهره وری بنگاه و رشد تولید اثرگذار است و برنامه ریزی های لازم در حوزه بهداشت روانی جامعه کار و تولید موجب حفظ سلامت نیروهای کار و جلوگیری از بروز بیماری های شغلی در کارگران می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.