stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 462574
  • 17 تیر 1402 - 15:18
0

۲ عامل حادثهٔ شاهچراغ اعدام شدند

۲ عامل حادثهٔ شاهچراغ اعدام شدند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:خبرگزاری میزان نوشت: بامداد امروز شنبه هفدهم تیرماه، احکام مجازات ۲ تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران حرم احمدی شد؛ بعد از طی تشریفات قانونی در خیابان ۹ دی شیراز اجرا شد.
بر این اساس محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشم قتالی که به جرم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور در زندان به سر می‌بردند به دار مجازات آویخته شدند.
پیش‌تر رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با تایید خبر محکومیت دو تن از عوامل این حمله به اعدام گفته بود: با توجه به اینکه تروریست اصلی این حادثه در شب وقوع حادثه به درک واصل شد، از تعداد پنج نفر تروریست دیگر دو نفر حکم اعدام آن‌ها تأیید شده و به زودی حکم اعدام آن‌ها در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود که این حکم پس از تایید نهایی امروز اجرا شد.
گفتنی است حمله تروریستی چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ توسط فردی مسلح همزمان با نماز مغرب و عشا و در بحبوحه اغتشاشات آبان ماه ۱۴۰۱ رخ داد به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۲۵ نفر از هموطنانمان منجر شد.
عامل اصلی این اقدام تروریستی بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسید و با تلاش سربازان گمنام امام زمان (ع) دیگر عوامل این عملیات تروریستی نیز دستگیر شدند.
این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت و از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات تروریست‌ها بودند.
در پی این حمله تروریستی سه کودک به نام‌های آرشام سرایداران فرزند علیرضا ۱۰ ساله، علی اصغر لری گویینی فرزند عباس ۷ ساله و محمدرضا کشاورز فرزند مهدی ۱۵ ساله نیز به شهادت رسیدند و آرتین سرایداران که به نماد جهانی این حادثه و مظلومیت مردم ایران تبدیل شد نیز در این حادثه پدر، مادر و برادر خود را از دست داد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.