stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 462888
  • 24 تیر 1402 - 3:17
0

رژیم متجاوز روسیه نام خلیج فارس را تحریف کرد!

قلم | qalamna.ir :
  خبرآنلاین، طبق متن این خبر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ورود وزرای امور خارجه بحرین، کویت، عمان و پادشاهی عربستان سعودی، وزرای امور خارجه قطر و امارات متحده عربی و همچنین دبیرکل شورای همکاری به مسکو را خیر مقدم می‌گوید به گونه‌ای که در آن از عبارتی جعلی برای خلیج فارس استفاده می‌شود.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، بر مواضع ثابت کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد. «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، با «میخائیل باگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله آخرین وضعیت روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار همچنین طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، بر مواضع ثابت کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد!
گفتنی اینکه، در پی ششمین نشست وزیران خارجه کشورهای همکاری خلیج فارس و روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی راهبری بین مسکو و این کشورها در روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه، بیانیه مشترکی صادر شد که ۶ کشور عربی و روسیه در آن با اشاره به ادعای امارات درباره حاکمیت جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از آنچه تلاش‌های امارات برای حل این مسأله از طریق مذاکرات دوجانبه با ایران یا دادگاه بین المللی عنوان شد، اعلام حمایت کردند.
 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.