stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 462949
  • 25 تیر 1402 - 22:19
2

پیگیری راه‌اندازی پردیس کشاورزی و صنایع غذایی در خوزستان

پیگیری راه‌اندازی پردیس کشاورزی و صنایع غذایی در خوزستان
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از پیگیری راه‌اندازی پردیس کشاورزی و صنایع غذایی در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

محمد راضی‌جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: پارک علم و فناوری خوزستان در سال ۸۸ تاسیس شد و در سال ۹۱ از ردیف بودجه دانشگاه شهید چمران اهواز مستقل شد و در حال حاضر نیز حدود ۴۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف دارد.

وی افزود: ۱۳۰ شرکت از ۴۰۰ شرکت موجود، دانش بنیان هستند که برای تکمیل زنجیره ارزشی برنامه‌های خوبی دارند. ظرفیت‌های عظیمی در استان خوزستان به تناسب توسعه صنایع داریم اگرچه توجه بیشتر در بالادست است و زنجیره ارزشی کمتر مورد توجه بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: در اجرای برنامه‌های مختلف مانند طرح دستیار فناور با دانشگاه ارتباط خوبی داریم و این طرح، رضایت دانشجویان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به احداث پردیس کشاورزی و صنایع غذایی در استان خوزستان یادآور شد: این پردیس توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان راه‌اندازی خواهد شد و در مجموعه‌ای قرار دارد که ۲۸۵ ساختمان دارد؛ این فضا قبلا شهرک بوده و اکنون قرار است به پردیس تبدیل شود و فضای خوب و زیرساخت بسیار خوبی برای توسعه گلخانه‌ها و دسترسی خوبی به آب و برق دارد.

راضی‌جلالی ادامه داد: به غیر از دانشگاه‌ها، با مجموعه‌های دیگری از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در ارتباط هستیم. در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز، سوله ۳ هزار متری در اختیار پارک است که در حوزه زیست فناوری در اختیار پارک قرار می‌گیرد. به تازگی نیز با سازمان آب و برق قرارداد بسته شده است تا از ظرفیت صنایع مرتبط استفاده شود. تلاش کردیم واحدهای R&D را در مجموعه‌ها مستقر کنیم و به این منظور با شرکت‌های نفت و گاز اروندان، نورد اهواز و آب غدیر رایزنی شده است تا مراکز پارک در این مجموعه‌ها مستقر شوند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا و ظرفیت استان خوزستان در این خصوص گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که مغفول مانده، اقتصاد دریا است. دو جلسه در نهاد ریاست جمهوری در این خصوص برگزار شد و سند توسعه اقتصاد دریا تقریبا نهایی شده و به استان‌های دریایی شامل بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در جنوب و گلستان، گیلان و مازندران در شمال ابلاغ خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: شرکت کشتی‌سازی اروندان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌سازی کشور مطرح است که در خوزستان مستقر است. پیش از جنگ نیز ۶۵ درصد از کالاهای وارداتی به کشور از طریق بندر خرمشهر وارد می‌شد و ظرفیت گردشگری دریایی نیز وجود داشت و سفرهای کوتاه به کویت و عراق انجام می‌شد که اکنون نیز در حال انجام است و در صورت سامان‌دهی می‌تواند به اشتغال و تولید کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: با ظرفیتی که در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر وجود دارد، به دنبال این بودیم که مجوز پردیس علم و فناوری دریا را بگیریم تا از حضور شرکت‌های فناور در این حوزه استفاده کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.