stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 462998
  • 26 تیر 1402 - 19:25
4

تعطیلی گروه «گاج» به دلایل سیاسی

تعطیلی گروه «گاج» به دلایل سیاسی
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که «موسسه آموزشی گاج به دلیل جهت‌گیری در حوادث سال گذشته تعطیل شده است.»
فرارو، محمودزاده این سخنان را در گفتگویی با برنامه «فرامتن» که از شبکه افق پخش می‌شود بیان کرد.
این مقام دولتی از تبلیغات تلویزیون درباره گاج انتقاد می‌کند و در توضیحی کوتاه می‌گوید گاج در سوالاتی که در یک آزمون منتشر کرده «جهت‌گیری» به سمت اغتشاشات داشته است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش توضیحاتی بیشتری درباره این مساله و اینکه چه روالی برای تعطیلی مرکز آموزشی گاج طی شده، نداده است.
اشاره کوتاه محمودزاده درباره یک آزمون خاص و انتقادات تند برخی رسانه‌های اصولگرا از گاج در سال گذشته نشان می‌دهد، دلیل تعطیلی این موسسه آموزشی به آزمون روز جمعه ۱۸ آذرماه برای پایه دوازدهم رشته علوم انسانی برمی‌گردد. 
فرارو، همزمان با اعتراضات سال گذشته و در ۲۲ آذر روزنامه اصولگرای فرهیختگان در گزارشی با عنوان «کاسبان کنکور به شعر و ایران هم رحم نکردند» به انتقاد از سوالات ادبیات فارسی یکی از آزمون‌های آزمایشی گروه انتشاراتی گاج، پرداخت.
روزنامه فرهیختگان در آن شماره خود، با انتشار تصویری از سوالات آن آزمون نوشت: «موسسه انتشاراتی گاج روز جمعه ۱۸ آذرماه آزمونی برای پایه دوازدهم علوم انسانی برگزار کرد و تمام اشعاری که برای سوال یکی از درس‌ها انتخاب‌شده، اشعاری ناامیدکننده و سیاه است. درحالی‌که این موسسه آموزشی با توجه به رسالتی که دارد باید درکنار آموزش‌وپرورش به نسل جدید فکر کند. مطمئنا پیامد‌های چنین کار‌هایی نمی‌تواند برای نسل جدیدی که این همه سوال دارد، خوب باشد.»
این روزنامه اصولگرا معتقد بود گاج با انتخاب اشعاری از فرخی یزدی به تهییج جوانان پرداخته است.
فرهیختگان نوشت: «اشعاری که برای این آزمون انتخاب شده همه اشعاری هدف‌دار و سیاه بوده‌اند؛ اشعاری که در دوره‌ای خاص گفته شده، اما با هدف درکنار هم قرار گرفته و مطمئنا کسی که طراحی سوالات را برعهده داشته، با نگاهی خاص این اشعار برای آزمون انتخاب کرده است.»
این روزنامه اصولگرا در ادامه با انتشار برخی ابیات درج شده در این آزمون نوشته است: «در این سه‌ماهی که از اتفاقات در کشور گذشته، صحبت‌های زیادی شده و درمورد ابعاد مختلف این وقایع تقریبا حرف‌ها زده شده است. ما برای حل مسائل موجود نیازمند گفتگو هستیم و چاره‌ای جز این نیست، اما متاسفانه در این زمینه نسبت به آداب گفتگو و تسلط بر موضوع دچار مشکل بوده و با فرهنگ و ادبیات گفتگو غریبه هستیم و تلاش نمی‌کنیم به این سمت‌وسو حرکت کنیم. آن‌ها را آرام کنیم. حرف‌شان را بشنویم و برایشان وقت بگذاریم، نه اینکه با چنین کار‌هایی مانند انتخاب این شعر‌ها آن‌ها را تهییج کنی و به خیابان‌ها بفرستی.»
بخشی از شعری که در آزمون سراسری «گاج» آمده بود را بخوانید: 
«این اسیری تا به کی،‌ای ملت بی‌دست و پای/ گر برای حفظ آزادی ز مادر زاده‌ایم»
«آخر‌ای مظلوم از مظلوم، چون خود یاد کن/، چون ببینی ظالم از ظالم حمایت می‌کند»
«معنی دولت قانونی اگر این باشد/ نامی از دولت و قانون به جهان کاش نبود»

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.