stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 463143
  • 30 تیر 1402 - 3:15
1

دست پر عمان برای دلار تهران

دست پر عمان برای دلار تهران
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: به نظر می‌رسد وزیر خارجه عمان دست پر به ایران سفر کرده و در نزولی شدن قیمت‌ها در بازار ارز تأثیر داشته است.
اکوایران، دوشنبه وزیر خارجه عمان به ایران آمد به نظر می‌رسد او دست پر به این سفر آمده بود و دست خالی نیز از این سفر بازنگشته است، چراکه حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد مسقط با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای برگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام تلاش می‌کند. وزیر امور خارجه اعلام کرد که در این رابطه ابتکاراتی از جانب عمان مطرح شد که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
یک روز پس از سفر وزیر خارجه عمان رویترز خبر از معافیت ۱۲۰ روزه عراق از خرید برق ایران داد. رویترز اعلام کرد که عراق می‌تواند پول برق ایران را به یک بانک غیرعراقی واریز کند. هرچند این خبر انتظارات را از پیشرفت مذاکرات تقویت کرد، ولی زیاد علی فاضل وزیر برق عراق اعلام کرده موضوع مجوز ۱۲۰ روزه عراق برای پرداخت بدهی‌های گازی را فقط در رسانه‌ها شنیده و هیچ دریافت رسمی از این خبر نداشته است.
رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرده که روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حال توسعه است و هیچگونه مشکلی در مسایل امنیتی و مرزی میان دو کشور وجود ندارد، از آنجایی که چندی پیش تنش‌ها میان ایران و جمهوری آذربایجان بالا رفته بود این خبر فشار تنش‌ها بر دلار را کم میکند.
در سفر پادشاه عمان به ایران موضوع برقراری ارتباطات میان ایران و مصر مطرح شد، حال پس از سفر وزیر خارجه عمان، احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت تماس و تعامل با ایران وجود دارد و در هیچ مرحله‌ای قطع نشده و در بسیاری از مسائل تحولاتی وجود دارد. به نظر می‌رسد وزیر خارجه عمان دست پر به ایران سفر کرده و صدای نتایج این سفر یک روزه کم کم در حال درآمدن است که در نزولی شدن قیمت‌ها در بازار ارز تأثیر بسزایی داشته است.
حباب درهم نصف شد
حباب درهم در معاملات دیروز کاهش پیدا کرد و به حدود ۵۰۰ تومان رسید، انچه که انتظارات از ادامه جریان نزولی قیمت دلار را تقویت می‌کند کاهش آرام حباب سکه و درهم است. میزان حباب درهم در یک روند آرام به حدود نصف میانگین شش ماهه حباب درهم رسیده است که جریان نزولی انتظارات را برای درهم و دلار تایید می‌کند. دلار تهران در حال حاضر برای صعودی شدن باید با مقاومت ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دست و پنجه نرم کند و حمایت ۴۷هزار و ۹۰۰ تومان هم مانع جدی دلار برای نزولی شدن است.
حباب سکه سقوط کرد
حباب سکه در اسفند ماه به بیش از ۳۱ درصد رسیده بود که در ادامه با شروع مذاکرات نزولی شد، هرچند میانگین شش ماهه حباب سکه حدود ۲۲ است، ولی حباب سکه روز قبل در کانال ۱۷ درصدی قرار گرفت که جریان نزولی انتظارات را برای سکه تایید میکند.
بررسی حجم معاملات در سکه رفاه بورسی هم رکود در بازار سکه را تایید می‌کند. حجم معاملات برای سکه رفاه همچنان پایین‌تر از صدهزار سکه است که تایید می‌کند معامله گران هنوز به رشد سکه امیدوار نشده‌اند، ولی بالاخره پس از مدت‌ها قیمت سکه رفاه بالاتر از بازار آزاد قرار گرفت که می‌تواند از شتاب نزولی بازار بکاهد.
رکب گازی به بورس
روز قبل بازار سرمایه سبز شروع به کار کرد و همه چیز خوب تا زمانیکه یک خبر گازی به بازار مخابره شد، کمیسیون اقتصادی دولت با پیشنهاد تغییر نرخ خوراک گازی پتروشیمی‌ها مخالفت کرد و انتشار این خبر در ساعت پایانی معاملات سهام باعث عقب نشینی خریداران و پیش دستی فروشندگان شد.
استقبال خریداران در روز قبل شاخص کل بورس را بالا برد تا جایی که سهامداران موفق شدند تا کانال دو میلیون تومانی را پس بگیرند، ولی با انتشار این خبر منفی اگر حمایت دو میلیون واحدی از دست برود حمایت یک‌میلیون و ۹۷۰ هزار تومان پیش روی آن قرار دارد، ولی اگر شاخص کل علاقه‌مند به پیشروی باشد مقاومت تاریخی سال ۹۹ هدف آن خواهد بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.