stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 463190
  • 31 تیر 1402 - 15:15
1

طلای سیاه برای چهارمین هفته درخشید

طلای سیاه برای چهارمین هفته درخشید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر شواهد رو به رشد از کمبود عرضه در ماه‌های آینده و تنش‌های فزاینده میان روسیه و اوکراین، حدود دو درصد افزایش یافت و چهارمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
 

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش، در ۸۱ دلار و هفت سنت در هر بشکه بسته شد و رشد هفتگی حدود ۱.۲ درصد را رقم زد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۹ افزایش یافت و در ۷۷ دلار و هفت سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ۲۵ آوریل بود. شاخص نفت آمریکا حدود دو درصد رشد هفتگی داشت.فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در این باره گفت: بازار نفت به تدریج روی کمبود عرضه در ماه‌های آینده حساب می‌کند. عرضه جهانی رو به محدود شدن است و این روند ممکن است در هفته‌های آینده شتاب پیدا کند. ریسک فزاینده جنگ هم ممکن است روی قیمتها تاثیر بگذارد.

روسیه پس از خروج از توافق کریدور دریایی امن که با میانجیگری سازمان ملل متحد منعقد شده بود، روز جمعه برای چهارمین روز متوالی به تاسیسات صادرات غذایی اوکراین حمله کرد و به توقیف کشتی‌ها در دریای سیاه پرداخت.

به گفته فلاین، بسته شدن کریدور غلات می‌تواند روی عرضه اتانول و سوخت‌های زیستی که با فرآورده‌های نفتی مخلوط می‌شوند، تاثیر بگذارد و باعث شود پالایشگاهها نفت خام بیشتری مصرف کنند. همچنین توقیف کشتی‌ها، به ریسک صادرات نفت و کالاهای دیگر در این منطقه، اضافه می کند.کرملین روز جمعه اعلام کرد اقدامات غیرقابل پیش بینی اوکراین، خطری برای کشتیرانی غیرنظامی در دریای سیاه به وجود آورده و وضعیت پیرامون صادرات روسیه، مستلزم تحلیل و بررسی است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته با افزایش صادرات و تولید پالایشگاهی، کاهش پیدا کرده است. پیش‌تر، این آژانس دولتی پیش بینی کرده است تولید نفت و گاز شیل آمریکا احتمالا در اوت برای نخستین بار در سال جاری کاهش پیدا می‌کند و به نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه افزود.
در این بین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته، تعداد دکل‌های حفاری نفت را هفت حلقه کاهش دادند که بزرگترین کاهش از اوایل ژوئن بود و به پایین‌ترین میزان از مارس سال ۲۰۲۲ رسید.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی به رویترز گفت: اقدامات فعلی اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت، فعلا کافی است و در صورت نیاز برای اقدامات بیشتر، فقط لازم است یک تماس تلفنی گرفته شود.
مقامات چینی برای کمک به اقتصاد راکد این کشور، برنامه‌هایی را برای کمک به افزایش فروش خودرو و محصولات الکترونیکی رونمایی کردند که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، راب هاوورث، استراتژیست سرمایه گذاری ارشد بانک مدیریت دارایی آمریکا گفت: سرمایه‌گذاران هفته جاری منتظر انتشار گزارشهایی از جمله  نظرسنجی مدیران خرید “اس اند پی گلوبال” برای درک تغییرات تقاضای جهانی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.