stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 463378
  • 03 مرداد 1402 - 3:16
2

گرما به بازار طلای جهانی هم رسید

گرما به بازار طلای جهانی هم رسید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات اولیه امروز(دوشنبه) افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشست کلیدی فدرال رزرو ایالات‌متحده بودند که ممکن است منجر به توقف افزایش نرخ بهره بانک مرکزی پس از جولای شود. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۷ درصد کاهش به ۱۹۵۸ دلار و ۲۰ سنت رسید، طلا در هفته گذشته نزدیک به ۰.۳ درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۹۵۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ثابت و نزدیک به اوج یک هفته‌ای خود در ۲۰ جولای بود و رشد طلا را محدود کرد زیرا دلار قوی‌تر این فلز را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.در این هفته، تصمیمات فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک ژاپن (BOJ) همه در بازه زمانی چهارشنبه تا جمعه اتخاذ می‌شود.

نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. اقتصاددانان نظرسنجی رویترز اظهار کردند که انتظار می‌رود که بانک ژاپن سیاست پولی و کنترل سود خود را بدون تغییر نگه دارد.تقاضای فیزیکی طلا در هند در هفته منتهی به ۲۱جولای متوقف شد، در حالی که شمش در چین با قیمت بالا فروخته شد.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن از ۹۱۳.۸ تن در ۲۰ جولای با افزایش ۰.۵۷ درصدی به ۹۱۹ تن در ۲۱ جولای رسید.در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴.۶۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹ دلار و ۹۴ سنت آمریکا رسید در حالی که پالادیوم تغییر چندانی نداشت و به ۱۲۸۹ دلار و ۸۳ سنت رسید.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.