رکود بازار تلفن هوشمند در یک سال و نیم گذشته، بر رشد بازار گوشیهای تاشو تاثیری نگذاشته است. برآوردهای مختلفی از رشد این بخش در سالهای آینده وجود دارد. شرکت “آی دی سی” پیش بینی کرده است که حدود ۵۰ میلیون دستگاه گوشی تاشو در سال ۲۰۲۷ فروخته خواهد شد و در مقابل، شرکت “کانترپوینت ریسرچ” میزان فروش در همین سال را ۱۰۰ میلیون دستگاه تخمین زده است. فرض کانترپوینت بر اساس پیش بینی عرضه یک آیفون تاشو تا دو سال آینده بوده است.
استراتژی دوگانه سامسونگ برای عرضه گوشیهای تاشو به عنوان محصولات گران قیمت از یک سو و در عین حال، کاهش هزینه مدلهای رده پایین، برای تضمین برتری این شرکت در بازار است. رقبای اندرویدی این شرکت در چین، اکنون همگی گوشیهای تاشو معرفی کرده اند اما این مدلها تا حدود زیادی محدود به بازار داخلی بوده اند.
گوگل هم با معرفی گوشی “پیکسل فولد” در چند منطقه، وارد این رقابت شده اما این سامسونگ است که بزرگترین فروشنده جهانی گوشیهای تاشو با دسترس پذیری گسترده مانده است.به گفته راح، رقابت رو به رشد، گواهی برای فراگیر شدن گوشیهای تاشو است. سامسونگ با همکاری با شرکای نرم افزاری مانند گوگل، متا پلتفرم و مایکروسافت، به دنبال حفظ برتری خود است. این شرکت مشغول مذاکره با گوگل و مایکروسافت درباره همکاری در خصوص هوش مصنوعی مولد است.بر اساس گزارش بلومبرگ، این مدیر سامسونگ گفت: این شرکت به تلاشها برای توسعه سهم خود در بازار چین که یک درصد است، ادامه میدهد.