stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 463585
  • 10 مرداد 1402 - 15:15
0

قیمت نفت در ۳ ماه اخیر رکورد زد

قیمت نفت در ۳ ماه اخیر رکورد زد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:قیمت نفت به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید. بازار، نفت بیشترین افزایش ماهانه را از ژانویه ۲۰۲۲ به ثبت رساند که نشانه‌هایی از کاهش عرضه جهانی و افزایش تقاضا در بقیه سال است.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه اکتبر با ۱.۰۲ دلار یا ۱.۲ درصد افزایش به ۸۵.۴۳ دلار در هر بشکه بسته شد و قراردادهای سپتامبر برنت که با تسویه روز گذشته منقضی شد، ۰.۷ درصد افزایش یافت و با ۸۵.۵۶ دلار در هر بشکه بسته شد.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۲۲ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۱.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

برنت و وست تگزاس اینترمدیت پس از ثبت پنجمین افزایش هفتگی متوالی در روز جمعه، برای سومین جلسه متوالی در روز دوشنبه به بالاترین سطح خود از اواخر آوریل رسیدند.انتظار می‌رود که عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر تمدید کند که شامل سپتامبر می‌شود. نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه به این نتیجه رسید که تولید عربستان در ماه جولای ۸۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت، در حالی که کل تولید اوپک ۸۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

گلدمن ساکس اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در ماه جولای به رکورد ۱۰۲.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. این بانک بر اساس برآوردهای قوی‌تر از رشد اقتصادی در هند و ایالات متحده، که کاهش مصرف در چین را جبران می‌کند، برآورد تقاضا در سال ۲۰۲۳ را حدود ۵۵۰ هزار بشکه در روز به سمت بالا اصلاح کرد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.