stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 463645
  • 12 مرداد 1402 - 3:16
2

سورپرایزهای اوپک پلاس تکرار می‌شود؟

سورپرایزهای اوپک پلاس تکرار می‌شود؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شش منبع آگاه در اوپک پلاس اعلام کردند در نشست روز جمعه کمیته نظارتی مشترک وزیران این گروه، بعید است سیاست تولید نفت فعلی اوپک پلاس تغییر پیدا کند. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که در صورت صلاحدید، می تواند خواستار برگزار نشست کامل وزیران گروه شود، روز جمعه چهارم اوت، تشکیل جلسه می دهد.
 

قیمت نفت تحت تاثیر محدودتر شدن عرضه و رشد تقاضا، هفته جاری به بالاترین حد در سه ماه اخیر صعود کرد و نفت برنت به بیش از ۸۵ دلار در هر بشکه رسید.شش منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: این کمیته در جلسه آنلاین روز جمعه خود، احتمالا در سیاست تولید نفت، تغییری نمی دهد. یکی از آنها به رشد قیمت نفت، به عنوان دلیلی اشاره کرد که این گروه، اقدامی انجام نخواهد داد.

در جدیدترین اظهارنظری که یکی از اعضای اوپک درباره بازار داشت، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، ۲۱ ژوییه به رویترز گفت که اقدامات اخیر اوپک پلاس، در حال حاضر، کافی بوده و اعضای این گروه در صورت نیاز، با یک تماس تلفنی، دیدار خواهند کرد.وزیر امارات یکی از اعضای کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس است که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، ریاست آن را برعهده دارد.

با این حال، هیچ سورپرایزی در این نشست بعید نیست. وزیر انرژی عربستان سعودی در ژوییه گفته بود اوپک پلاس به تلاش برای غافلگیر کردن بازار ادامه خواهد داد. چند عضو اوپک پلاس در آوریل، درست پیش از برگزاری نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران این گروه که پیش بینی شده بود اقدامی انجام نخواهد داد، کاهش داوطلبانه تولید نفت را اعلام کردند.

اوپک پلاس در نشست ژوئن خود، با ادامه محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۴ موافقت کرد و عربستان سعودی متعهد شد علاوه بر کاهش توافق شده در این گروه، تولید خود را به صورت داوطلبانه به میزان یک میلیون بشکه در روز در ژوییه کاهش داد و این کاهش داوطلبانه را در اوت ادامه داد.تحلیلگران هفته گذشته در گفتگو با رویترز، پیش بینی کردند که عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید خود را در سپتامبر هم ادامه خواهد داد.بر اساس گزارش رویترز، بانک ملی استرالیا روز سه شنبه پیش بینی کرد سعودیها، تمدید کاهش داوطلبانه تولید خود را در نشست روز جمعه کمیته نظارتی اوپک پلاس اعلام می کنند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.