تقاضا برای مدل آیفون ۱۴ با مهیا شدن اپل برای رونمایی نسل بعدی این گوشی پرچمدار، ضعیف شده است. گوشیهای جدید اپل معمولا در سپتامبر، چند هفته پیش از پایان سه ماهه مالی چهارم این شرکت، معرفی می شوند. به این ترتیب، عمده فروش در دوره بعدی اتفاق می افتد که سه ماهه مالی نخست اپل بوده و پردرآمدترین فصل این شرکت است.
مدلهای “آیفون ۱۵ پرو” ویژگیهای جدیدی مانند قاب تیتانیومی، حاشیه های باریکتر در اطراف صفحه نمایش و پردازنده سریعتر را اضافه خواهند کرد. اما با توجه به کاهش قدرت خرید، ممکن است ترغیب مصرف کنندگان به خرید مدلهای جدید این گوشی، همچنان دشوار باشد.
اپل به تولیدکنندگان قراردادی خود اطلاع داده است که انتظار دارد فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ بدون تغییر و حدود ۸۵ میلیون دستگاه باشد. سایر سازندگان تلفن هوشمند از جمله شرکت سامسونگ الکترونیکس هم با کاهش فروش گوشیهای خود یا ثابت ماندن آن روبرو شده اند.درآمد بخش خدمات اپل، ۸.۲ درصد رشد کرد و به ۲۱.۲ میلیارد دلار رسید که فراتر از ۲۰.۸ میلیارد دلار تخمین تحلیلگران بود.بر اساس گزارش بلومبرگ، تیم کوک، مدیرعامل اپل در بیانیه ای اعلام کرد این رشد، با بیش از یک میلیارد مشترک پولی، حاصل شده است.