stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 464000
  • 21 مرداد 1402 - 16:36
3

ضرورت تقویت زیرساخت‌ها برای رونق صادرات خوزستان

ضرورت تقویت زیرساخت‌ها برای رونق صادرات خوزستان
خوزستان - رییس کمیسیون بازرگانی اتاق اهواز با اشاره به تنزل جایگاه خوزستان در حوزه صادرات غیرنفتی گفت: ظرفیت‌های بندری خوزستان از مهمترین پشتوانه‌های توسعه تجارت خارجی کشور است.
قلم | qalamna.ir :

شهلا عموری نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت میزان صادرات غیرنفتی کشور طی چهار ماهه ابتدای امسال را ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرده است، اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان واردات کالا به کشور در این مدت با روند افزایشی همراه بوده که این شرایط، تراز تجارت ایران را با چالش‌های جدی رو به رو کرده است.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه حمایت و تقویت زیرساخت‌ها برای رونق صادرات یک امر ضروری است، گفت: ظرفیت‌های بندری خوزستان از مهمترین پشتوانه‌های توسعه تجارت خارجی کشور است که باید به شکل مناسب بکارگیری شوند.

عموری ادامه داد: در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان، بخشی از راهکارهای ایجاد بهره‌وری در بنادر استان با هدف رشد تجارت خارجی ارائه و به تصویب رسیده است که انتظار داریم در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی با اشاره به تنزل جایگاه خوزستان در حوزه صادرات غیرنفتی عنوان کرد: بوشهر و هرمزگان در جایگاه استان‌های اول و دوم صادرات غیرنفتی قرار دارند؛ در صورتی که جایگاه دوم این حوزه از تجارت خارجی پیش از این متعلق به خوزستان بود. در این زمینه کمیسیون بازرگانی اتاق اهواز تلاش خواهد کرد با مطالبه‌گری، آسیب‌شناسی و شناسایی بهتر ظرفیت‌ها، جایگاه صادراتی استان خوزستان را ارتقا دهد.

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق اهواز تصریح کرد: این کمیسیون همچنین پیگیری مصوبات اقتصادی و تجاری دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان را در دستور کار دارد. در این راستا هماهنگی‌های لازم برای حضور متولیان حوزه تجاری در این کمیسیون و همکاری برای بهبود زیرساخت‌های تجاری استان انجام شده است و امیدواریم بتوانیم نتایج مطلوبی را رقم بزنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.