stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 464003
  • 21 مرداد 1402 - 16:48
2
استاندار خوزستان:

تشکیل قرارگاه مشترک با کشور عراق در راستای اتخاذ تصمیم‌های مهم

تشکیل قرارگاه مشترک با کشور عراق در راستای اتخاذ تصمیم‌های مهم
خوزستان - این مقام مسئول گفت: بنا شد تا قرارگاه مشترکی با کشور عراق داشته باشیم تا با همکاری یکدیگر درخصوص پیشامد‌های مهم تصمیمات لازم و فوری را اتخاذ کنیم.
قلم | qalamna.ir :

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان از برگزاری مانور آمادگی همه دستگاه‌ها در مرزهای شلمچه و چذابه خبرداد و اظهار داشت: این مانور به منظور مروری بر خدماتی که دستگاه ها به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه ارائه می‌دهند از جمله برپایی مواکب، زیرساخت ها و … خواهد بود.

او با تأکید بر آماده سازی پارکینگ‌ها در دو پایانه مرزی استان گفت: مباحث اصلی مرتبط با پارکینگ‌ها انجام شده است اما بخش نرم افزاری مدنظر پلیس راه از جهت ثبت شماره خودروها در دوربین و استقرار آن‌ها در مکان‌هایی که برای بازگشت با مشکل رو به رو نشوند، تا روز جمعه به پایان برسد.

حسینی محراب ادامه داد: آسفالت پارکینگ‌ها به مرور زمان انجام خواهد شد، به دلیل وسعت بالای پارکینگ ها ” ۹۰ هزار متر” و هزینه بالای آسفالت این کار به مرور زمان انجام خواهد شد.

او با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در راستای حمل و نقل زائران برای ورود به استان و بازگشت از اربعین ادامه داد: براساس تهمیدات صورت گرفته بنا داریم تا از برخی اتوبوس‌ها به صورت اجاره در داخل و خارج کشور استفاده کنیم تا زائران امسال برای بازگشت مشکلی نداشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: روسای دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و آبادان برنامه‌های خود را درخصوص تهیه اتاق‌های سرد با توجه به گرمای هوا، ارائه امکانات لازم با قید فورت برای افراد و فراهم‌آوری داروهای مورد نیاز بیان کردند و از آمادگی آن‌ها اطمینان حاصل شد.

این مقام مسئول بر ضرورت انجام فعالیت‌‌های فرهنگی در مواکب تأکید کرد و گفت: مسئولان کمیته‌های فرهنگی گزارشات لازم را ارائه کردند، امیدواریم که اقدامات لازم در خصوص آموزش‌های لازم پیرامون فلسفه اربعین، برپایی نماز جماعت، تهیه و توزیع بروشور برای تشریح فلسفه اربعین میان زائران به خوبی انجام شود.

به گفته او مسئله آب سردکن‌ها و تأمین یخ از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت، دستگاه‌های مختلفی مسئول این کار شدند، مخازن آب شرب در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه طراحی شده است، مخازن آب نیز برای استفاده زائران و روستاهای در مسیر شلمچه فعال هستند.

استاندار خوزستان از برق رسانی به دو موکب عظیم در کشور عراق خبرداد و گفت: آب و برق در آن سوی مرز برای تأمین آسایش زائران فراهم شد؛ همچنین بنا شد تا قرارگاه مشترکی با کشور عراق داشته باشیم تا با همکاری یکدیگر درخصوص پیشامدهای مهم تصمیمات لازم و فوری را اتخاذ کنیم.

حسینی محراب گفت: با توجه به وجود دو قرارگاه مرزی در شلمچه و چذابه، دو تن از معاونان برای هماهنگی بیشتر و وحدت رویه در این محل ها منصوب شدند، امیدواریم که با آمادگی خوب ستاد اربعین و مانوری که برگزار می کند، بتوانیم مسیر زائران اباعبدالله الحسین(ع) را آسانتر کنیم .

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.