stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 464109
  • 23 مرداد 1402 - 22:57
0

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام به بیش از ۱۵ میلیون تن رسید

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام به بیش از ۱۵ میلیون تن رسید
خوزستان - سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام از ابتدا تا بیستم مرداد ماه امسال را تشریح کرد و گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) به بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.
قلم | qalamna.ir :

داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان این که ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی ۹ میلیون تن و تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.

او به رشد ۱۶ درصدی بارگیری کالای غیر نفتی اشاره کرد و افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی بارگیری شده است.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ادمه داد: در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های معدنی و شیمیایی نیز با ٢ میلیون و و ٧٠٠ هزار تن رشد ٣٢ درصدی را شاهد هستیم و تخلیه و بارگیری کالا‌های متفرقه نیز با یک درصد رشد به ٨٣۴ هزار تن رسید.

چگنی، کالا‌های معدنی و شیمیایی از ۴١ درصد رشد در بارگیری و ٩ درصد در تخلیه برخوردار بودند.

او به ورود ۵۰۸ فروند شناور به منطقه‌ویژه اقتصادی تا ۲۰ مرداد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ فروند شناور در اسکله‌های مجتمع بندری مستقر هستند که از این تعداد هشت فروند شناور کالای اساسی شامل ذرت، دانه روغنی، شکر و روغن خوراکی و ۱۱ فروند کالای غیراساسی شامل مواد معدنی و شیمیایی، مواد نفتی، کالای عمومی و کانتینر هستند.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان روند ورود کشتی به بندر را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ فروند شناور پای اسکله است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالا‌های اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.