stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 464767
  • 09 شهریور 1402 - 15:15
2

اسرار پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا 

اسرار پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا 
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: آیفون ۱۴ پرو مکس پرفروش‌ترین گوشی دنیا معرفی شده است. این خبری است که اومدیا به‌عنوان یک موسسه تحقیقاتی سرشناس در حوزه دیجیتال اعلام کرده و براساس آن مشخص شده در حدفاصل ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ یعنی بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد امسال در سراسر دنیا چیزی نزدیک ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از نسخه‌های مختلف آیفون ۱۴ پرو مکس به‌فروش رسیده.
به‌گزارش فرارو؛ آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ استاندارد، آیفون ۱۳، گلکسی S23 اولترا و حتی آیفون ۱۱ که چهار سال از رونمایی آن می‌گذرد، به‌ترتیب پنج گوشی پرچمدار دیگر در فهرست اعلامی اومدیا هستند و خیلی‌ها راز قرار گرفتن این مدل گوشی‌های گرانقیمت در صدر مدل‌های پرفروش و محبوب را به نوع نگرش خریداران و تمایل آن‌ها به خرید بهترین‌ها می‌دانند. این وسط نسخه‌های ۴G و ۵G گلکسی A14، گلکسی A34 و گلکسی A54 نیز در فهرست اعلامی اومدیا به‌چشم می‌خورند و مشخص می‌شود گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده همچنان طرفداران پروپاقرص خودشان را حفظ کردند.
آیفون ۱۴ پرو؛ ۲۱ میلیون دستگاه
آیفون ۱۴ پرو در شش ماه ابتدایی ۲۰۲۳ بعد از آیفون ۱۴ پرو مکس پرفروش‌ترین گوشی دنیا بوده است. داده‌های موسسه تحقیقاتی اومدیا که به حدفاصل ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ مربوط می‌شود، مشخص می‌کند در این بازه زمانی ۲۱ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ پرو به‌فروش رسیده که این عدد حدود ۲۰ درصد از حجم فروش آیفون ۱۴ پرو مکس کمتر است، اما از آن طرف نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو نسبت به سومین گوشی پرفروش دنیا یعنی آیفون ۱۴ به‌همین اندازه فروش بیشتری داشته است. ۲۱ میلیون دستگاهی که از آیفون ۱۴ پرو در سرتاسر دنیا فروش رفته نشان می‌دهد بخشی از طرفداران خود اپل هم خرید آیفون ۱۴ پرو مکس را ولخرجی می‌دانند و با پرداخت ۱۰۰ دلار کمتر سراغ آیفون ۱۴ پرو می‌روند.
آیفون ۱۴؛ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه
آیفون ۱۴ با حذف گوشی‌های سری مینی، ارزان‌ترین نسخه از گوشی‌های نسل ۱۴ لقب گرفت. همین جمله می‌تواند دلیل قابل قبولی برای محبوب شدن آیفون ۱۴ باشد. از یک طرف دیگر قرار گرفتن آیفون ۱۴ بین صدرنشین‌های فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا می‌تواند به‌معنی این باشد که انگار، خریداران همینکه یک گوشی آیفون دستشان باشد راضی هستند و چه چیزی بهتر از اقتصادی‌ترین نسخه؟
قیمت آیفون ۱۴ در دنیا ۷۹۹ دلار است. البته این عدد قیمت آیفون ۱۴ نسخه پایه به‌حساب می‌آید؛ یعنی همان نسخه‌ آیفون ۱۴ که فقط ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی دارد. به‌این ترتیب قیمت آیفون ۱۴ نسبت به ارزان‌ترین نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ دلار کمتر است.
آیفون ۱۳؛ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه
آیفون ۱۳ دقیقا یک سال قبل از گوشی‌های سری ۱۴ اپل به بازار معرفی شد. درحالی که شهریور پارسال شاهد رونمایی از آخرین گوشی‌های اپل بودیم، اوایل شهریور ۱۴۰۰ گوشی‌های سری ۱۳ پا به بازار گذاشتند و حالا به‌شکل معناداری همین آیفون ۱۳ براساس اطلاعات موسسه تحقیقاتی اومدیا بعد از آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ استاندارد، چهارمین گوشی پرفروش دنیا در نیمه ابتدایی سال بوده است.
آیفون ۱۳ در ایران هم توانسته بین پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جایی برای خودش دست و پا کند. البته ممنوعیت واردات گوشی‌های سری ۱۴ اپل که اسفند پارسال توسط گمرک ابلاغ شده، نقش بزرگی در این اتفاق داشت، اما مشترک بودن تراشه‌های A۱۵ Bionic و دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ خیلی‌ها را از رفتن سراغ آیفون ۱۴ پشیمان کرده است. طوری‌که میزان فروش گوشی‌های آیفون ۱۳ در نیمه ابتدایی ۲۰۲۳ فقط یک میلیون دستگاه کمتر از آیفون ۱۴ بوده است.
گلکسی A14 نسخه ۴G؛ ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه
گلکسی A14 به‌عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی، پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در شش ماه ابتدایی ۲۰۲۳ بوده است. طبق اطلاعات موسسه تحقیقاتی اومدیا در این بازه‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از گوشی‌های سری A14 نسخه ۴G در دنیا به‌فروش رسیده و از این حیث A14 نسخه ۴G بالاتر از همه مدل‌های اسم‌ورسم‌دار سامسونگ، محبوب‌ترین گوشی اندرویدی دنیا معرفی می‌شود. البته این را هم باید بگوییم که اساسا میان‌رده‌های اقتصادی در کشور‌هایی مثل هند طرفداران پروپاقرص خودشان را دارند و همین حرف می‌تواند توجیهی برای قرار گرفتن A14 در فهرست محبوب‌ترین مدل‌ها باشد. از ما نشنیده بگیرید، اما همین A14 نسخه ۴G در کشور خودمان هم پرفروش‌ترین گوشی موبایل از ابتدای ۱۴۰۱ تا الان بوده است.
گلکسی S23 اولترا؛ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه
گلکسی S23 اولترا بهترین پرچمدار سامسونگ است. به‌لطف نمایشگر داینامیک AMOLED ۲X و تراشه اسنپدراگون هشت نسل دوم از حیث صفحه‌نمایش و پردازنده بین گوشی‌های اندرویدی دنیا حرف اول را می‌زند و از یک طرف دیگر می‌تواند در آیتم دوربین موی دماغ گوشی‌های گرانقیمت اپل باشد. احتمالا تا الان ویدئو‌هایی از مقایسه قدرت زوم دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس را در اینستاگرام و بقیه شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. پس دیدن اسم گلکسی S23 اولترا در جمع پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا جای تعجبی ندارد. داده‌های اومدیا می‌گوید، در حد فاصل بهمن پارسال تا خرداد امسال کمی بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از گلکسی S23 اولترا در سرتاسر دنیا به‌فروش رفته که البته این عدد ۲.۷ برابر کمتر از حجم فروش آیفون ۱۴ پرو مکس است.
گلکسی A14 نسخه ۵G؛ ۹ میلیون دستگاه
گلکسی A14 نسخه ۵G یکی دیگر از میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ در جمع پرفروش‌ترین گوشی‌های شش ماه ابتدایی دنیاست. از این یکی در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ که مصادف با بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد امسال است، تقریبا ۹ میلیون دستگاه به‌فروش رسیده. حالا اگر میزان فروش نسخه‌های ۴G گلکسی A14 را هم به این عدد اضافه کنیم، آنوقت باید بگوییم که میزان استقبال خریداران A14 در دنیا بیش از دوبرابر گوشی S23 اولترا بوده است.
گلکسی A14 نسخه ۵G همانطور که از اسمش پیداست، قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت را دارد. به‌همین خاطر نسبت به A14 از پردازنده بهتری برخوردار است و هر دوتا تراشه‌ای که سامسونگ براساس بازار هدف برای آن درنظر گرفته، عملکرد بهتری از تراشه مدیاتک G۸۰ گلکسی A14 دارد. از نظر صفحه‌نمایش به‌شکل جزیی درمقایسه با A14 نسخه ۴G اوضاع بهتری دارد و یکی از مهمترین بازار‌های هدف آن کشور پرجمعیتی مثل هند است. با حرف‌هایی که زدیم، احتمالا راز پرفروش شدن و محبوب بودن A14 دستتان آمده است.
گلکسی A54 ؛ هشت میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه
گلکسی A54 سامسونگ از دید بخش بزرگی از فعالان بازار بهترین میان‌رده فعلی بازار موبایل است و همین جمله می‌تواند حضور آن در جایگاه هشتم گوشی‌های پرفروش دنیا را توجیه کند. در این ماجرا دست و‌دل‌بازی‌های خود سامسونگ هم تاثیر داشته است. آن‌ها بالاخره دست از خساست برداشتند و یکی از میان‌رده‌های خودشان را حداقل از نظر ظاهری درحدواندازه یک گوشی پرچمدار طراحی کردند.
گلکسی A54 در آیتم دوربین هم ارزش واقعی خودش را به‌معرض نمایش می‌گذارد و اگر تعصب را کنار بگذاریم، می‌توانیم A54 را صاحب بهترین دوربین بین میان‌رده‌های فعلی دنیا بدانیم.
A54 سامسونگ فروردین امسال به بازار معرفی شده و بررسی‌های اومدیا به بازه بهمن پارسال تا خرداد امسال تعلق دارد. با این حال توانایی‌های A54 به‌عنوان یک میان‌رده باعث شده چیزی نزدیک ۹ میلیون دستگاه از آن در همین مدت کوتاه فروخته شود.
گلکسی A34 ؛ هفت میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه
گلکسی A34 با A54 رونمایی شد و از اوایل فروردین شاهد عرضه آن‌ها در بازار بودیم. حالا A34 از نظر استقبال خریداران، دقیقا پشت‌سر A54 سامسونگ قرار گرفته و بیش از هفت میلیون دستگاه از آن در حدفاصل فروردین تا خرداد امسال در کل دنیا به‌فروش رسیده است.
گلکسی A34 البته برخلاف A54 نسبت به رقبای چینی خودش برتری مطلق ندارد و در همین بازار موبایل خودمان، خیلی از خریداران امثال پوکو X۵ پرو شیائومی را به آن ترجیح می‌دهند. اما خب این ماجرا برای همه مردم دنیا صدق نمی‌کند و A34 توانسته یکی از ۱۰ گوشی پرفروش دنیا در این بازه زمانی لقب بگیرد.
آیفون ۱۱؛ شش میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه
آیفون ۱۱ عجیب‌ترین مدل بین گوشی‌های پرفروش دنیاست. مدلی که سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و رسما چهار سال از حضورش در بازار می‌گذرد. با این حال ظرف شش ماه ابتدایی ۲۰۲۳ چیزی نزدیک هفت میلیون دستگاه از نسخه‌های مختلف آیفون ۱۱ به‌فروش رسیده که این عدد از حجم فروش مدل‌های سری ۱۲ اپل هم بیشتر بوده است. اگر از ما بپرسید، معمای محبوب بودن آیفون ۱۱ را می‌شود با همان منطق آیفون ۱۳ حل کرد. یعنی جایی که حرف از مشخصات فنی تقریبا برابر آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ وسط می‌آید. از یک طرف دیگر به‌خاطر ارزان‌تر بودن آیفون ۱۱، خیلی‌ها خرید آن را درمقایسه با آیفون ۱۲ منطقی‌تر می‌دانند.
آیفون ۱۴ پرو مکس؛ ۲۶ ملیون و ۵۰۰ هزار دستگاه
آیفون ۱۴ پرو مکس به حسگر واقعی ۴۸ مگاپیکسل مجهز شده است. از حیث سخت‌افزار جلو بهترین گوشی‌های اندرویدی دنیا قدرت بیشتری دارد و در یک کلام، بهترین گوشی است که فعلا دردسترس خریداران قرار دارد. حالا موسسه تحقیقاتی اومدیا می‌گوید در بازه بهمن پارسال تا خرداد امسال قریب ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از نسخه‌های مختلف آیفون ۱۳ پرو مکس در دنیا به‌فروش رسیده که این عدد از هر مدل دیگری بیشتر است. فراموش نکنیم که سال گذشته و براساس همین آمار‌های اومدیا آیفون ۱۳ نسخه پایه پرفروش‌ترین گوشی در دنیا بوده و حالا قرار گرفتن آیفون ۱۴ پرو مکس به‌عنوان قدرتمند‌ترین گوشی فعلی اپل در صدر گوشی‌های پرفروش، تغییر سبک نگرش خریداران در بازار و تمایل آن‌ها به خرید بهترین‌ها را نشان می‌دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.