stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 465154
  • 19 شهریور 1402 - 16:08
1

آمادگی منطقه آزاد اروند در زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران چینی

آمادگی منطقه آزاد اروند در زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران چینی
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به معرفی ظرفیت‌های این منطقه در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری "سیفیت" چین گفت: منطقه آزاد اروند با داشتن ظرفیت های عظیم حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می تواند قطب انرژی برای سرمایه‌گذاران کشور چین باشد.
قلم | qalamna.ir :

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اروند با داشتن ظرفیت های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی یکی از قطب های مهم انرژی در کشور است اظهار داشت: با توجه به اینکه چین بزرگ ترین مصرف کننده انرژی در دنیا است، اروند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری این کشور خواهد بود.

وی ۱۶ میدان نفتی موجود در محدوده منطقه آزاد اروند که بهره بردار همه آنها شرکت نفت و گاز اروندان است را ظرفیت بالایی در تولید صنایع پایین دستی عنوان کرد و افزود: منطقه آزاد اروند با داشتن صنایع بالادستی و پائین دستی و در کنار آن قوانین سهل و آسان در حوزه سرمایه گذاری امتیاز ویژه ای نسبت به سایر مناطق آزاد دارد که قطعا برای سرمایه گذاران چینی جذاب خواهد بود.

خزایی با اشاره به قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد: در راستای توسعه روابط خارجه و گسترش سرمایه گذاری خارجی ۲ کشور ایران و چین با داشتن منافع مشترک طبق قرارداد سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله می توانند اتفاقات خوبی را در سطح کلان رقم بزنند که حضور مناطق آزاد با معرفی بسته های سرمایه گذاری در نمایشگاه سیفیت چین نقطه عطف و چشم انداز روشنی در این میان، محسوب می شود.

بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین(سیفیت ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها از ۸ تا ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ تا ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲) در شهر “شیامن” کشور چین در حال برگزاری است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.