stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 465221
  • 21 شهریور 1402 - 17:50
3

تصاویر شخصی خود را برای دوستان مجازی ارسال نکنید

تصاویر شخصی خود را برای دوستان مجازی ارسال نکنید
خوزستان - رئیس پلیس فتا خوزستان از شهروندان خواست به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را برای افرادی که از طریق مجازی دوست شده اند، ارسال نکنند.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان اظهار داشت: یکی از مواردی که بار‌ها مشاهده‌شده است، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان به ویژه دختران نوجوان و جوان در فضای مجازی جهت سوءاستفاده با انگیزه مطامع جنسی و مالی توسط سودجویان سایبری است.

این مقام مسئول گفت: شیادان سایبری با مهندسی اجتماعی و ضمن عنوان طرح دوستی، اعتماد کاربران به ویژه دختران نوجوان و جوان را به دست می‌آورند. این مجرمان در ادامه با وعده‌های ازدواج و ملاقات حضوری، درخواست تصاویر خصوصی آن‌ها را جهت آشنایی بیشتر می‌نمایند. در نهایت پس از دریافت تصاویر قربانی، فرد مجرم به ناگاه چهره عوض کرده و با تهدید قربانی، از او درخواست‌های نامشروع می‌کند.

سرهنگ حسینی گفت: کاربران بدانند که ارسال تصاویر خصوصی خود برای افراد غریبه که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شده اند، مساوی با ریختن آبروی خود و خانواده آن‌ها می‌باشد.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان ضمن اخطار به شیادان سایبری هشدار داد که حفظ آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا است و با متخلفینی که اقدام به تهدید هموطنان در فضای مجازی میکنند، با جدیت برخورد و به چنگال عدالت سپرده خواهند شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.