stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 465231
  • 21 شهریور 1402 - 19:25
2

نامه آیت‌الله ناظم‌زاده قمی درباره اخراج اساتید

نامه آیت‌الله ناظم‌زاده قمی درباره اخراج اساتید
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: آیت‌الله سید اصغر ناظم‌زاده قمی از علما و اساتید حوزه علمیه قم با ارسال نامه‌ای به سیدابراهیم رییسی به اخراج اساتید دانشگاه اعتراض کرد که در ادامه می‌خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
 عزل و نصب های سوال برانگیز!
 ثَمرَه التَفریط الندامَه و ثَمره الحَزم السَلامَه(نهج البلاغه، قصار ۱۸۱)
 ریاست محترم جمهور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دام توفیقه
 سلام علیکم
 قصد نداشتم مصدع اوقات شوم ولی خبرهای ناگوار فرهنگی اخیر در کشور مرا وادار کرد چند نکته را با شما در میان بگذارم:
 ۱ . دانشگاه، مرکز علم و اندیشه و کانون تجمع نخبگان علمی کشور است، تعامل با چنین نهاد وزین و محترمی، ظرافت های ویژه خود را می طلبد. طبیعی است که برخی از آنان با ما همسو نیستند و نقدهای جدی دارند، راه حل این نیست که آنان را اخراج کنیم، بلکه باید اگر خطا و لغزشی گزارش شد و یا نا همسویی با فکر بنده و جناب عالی دیده شد، به جای حذف، باب گفت و گو با آنان باز شود و اساتید فرهیخته و دلسوز با آن ها مذاکره کنند و با گذشت و بزرگواری و چشم پوشی از مسائل جزئی دانشگاه ها را در مسیر صحیح و روند متعارف خود یاری دهند. طبق گزارش های منتشر شده تعداد قابل توجهی از اساتید در مدت کوتاهی اخراج و حتی بعضی از آن ها بلافاصله جذب کشورهای دیگر شده اند. آیا این رفتار نامتعارف ضربه هولناک به فرهنگ و پیشرفت کشور نیست؟ آیا این ها مصداق حیف و میل بیت المال نیست که استادی را بیرون کنند و با رای ۸۷ کشور دنیا به ریاست یک کمیته علمی بین المللی منصوب شود. آیا این تضییع بیت المال نیست که با نظرتنگی و عملکرد اشتباه برخی مسئولان، سالانه هزاران نفر از پزشکان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، دانشجویان ممتاز، ورزشکاران، هنرمندان و دیگر نخبگان و مغزهای کشور و… مهاجرت کنند؟
 ۲ . آیا این کار اخیر مسئولان فرهنگی یا مسئولان کشوری، درست است که همزمان با اخراج اساتید از دانشگاه، گزارشگر صدا و سیما و یا مداح اهل بیت علیهم السلام را برای استادی وارد دانشگاه های معتبر کنند؟ ـ بر فرض که دکترای واقعی داشته باشند ـ آیا مگر در کشور عزیزمان قحط الرجال است که نخبگان کشور حذف و چنین افرادی گزینش شوند؟ قصد بنده توهین به کسی نیست. هر کس در جایگاه خودش محترم است، بلکه این گزینش های بی جای مسئولین سبب توهین به آنان است و با این انتخاب دو ضربه به افراد زده می شود: یکی این که ایشان را از کار موفق خود باز می دارند و دیگر این که در کار جدید کارایی لازم را ندارند و یا نمی توانند در شرایط به وجود آمده کارایی لازم را داشته باشند.
 ۳ . از حضرت عالی که در لباس روحانیت و مسئول اجرایی کشور هستید، انتظار می رفت به فرموده امیرالمومنین علیه السلام: “نتیجه تندروی پشیمانی و نتیجه دوراندیشی سلامت است.”، جلوی این تندروی های غیر منطقی و غیر اصولی با اساتید دانشگاه ها را می گرفتید و نمی گذاشتید کار به اینجا برسد.
از آن جا که روحانیت همواره در طول تاریخ مدافع و منادی رشد علم و اندیشه بوده است، امید است هرچه زودتر دستور دهید افرادی را که به بهانه های جزئی و یا عدم همسویی با بعضی، اخراج شده اند به دانشگاه باز گردند تا آیندگان، جناب عالی و نظام را متهم به نخبه کشی و مخالفت با دانشگاه نکنند. و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته                                                                                                   حوزه علمیه قم سید اصغر ناظم زاده قمی ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.