stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 465718
  • 04 مهر 1402 - 2:15
4

محسن برهانی هم ممنوع‌التدریس شد!

محسن برهانی هم ممنوع‌التدریس شد!
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: عضویت محسن برهانی (استاد حقوق) در هیات علمی دانشگاه تهران پس از ۱۹ سال تدریس تعلیق و این استاد حقوق ممنوع‌التدریس شد و در ترم جدید تدریس نخواهد داشت! 
 پُست این استاد دانشگاه در شبکه ایکس (توییتر) را در زیر می‌بینید:

در همین حال، با آغاز سال تحصیلی جدید گزارش‌ها حاکی از بازداشت دست‌کم ۷ دانشجو در شهرهای مختلف است. همزمان چندین دانشجو و استاد دانشگاه نیز با احکام «تعلیق» و «اخراج» مواجه شده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌های دانشجویی، روز اول مهر سحر صالحیان، دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سنندج، در شهر سقز بازداشت شد. بازداشت‌های جدید دانشجویان در آستانه آغاز سال تحصیلی و از روز بیستم شهریور با بازداشت مهسا سعیدی، دانشجوی دکتری دانشگاه یزد، آغاز شد. سه روز بعد از آن هم علی غلامی فعال دانشجویی و دبیر سیاسی پیشین انجمن آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بازداشت شد و این موج در ادامه به علی رضوی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، فرهاد حسینی دانشجوی مدیریت دانشگاه آزاد زنجان، محمدمهدی وثوقیان دانشجوی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان، و آرمیتا پاویر، دانشجوی دانشگاه مدنی آذربایجان، رسید.
همزمان احضار گسترده دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و صدور احکام «اخراج» و «تعلیق» برای دانشجویان ادامه دارد که دلیل آن مواردی چون «عدم رعایت ضوابط پوشش» عنوان شده است. سارا مددی دانشجوی رشته سینما دانشگاه سوره، مصطفی موسوی دانشجوی مدیریت گردشگری دانشگاه یزد، شقایق اکبری دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی و دبیر انجمن علمی-‌ دانشجویی دانشگاه تربیت‌مدرس، و خشایار سفیدی، دانشجوی موسیقی دانشگاه هنر، از جمله این دانشجویان تعلیقی هستند. همچنین زهرا رحیمی، دانشجوی شیمی دانشگاه یزد، پس از آنکه توسط کمیته‌ انضباطی مرکزی وزارت علوم به انتقال به دانشگاه کرمان محکوم شد، با حکم «اخراج» در سامانه‌ آموزشی خود مواجه شده است. در تازه‌ترین مورد تعلیق و اخراج استادان نیز مدیران دانشگاه بهشتی اقدام به «تعلیق» مصطفی آذرخشی، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و ادیان این دانشگاه کردند.

«انتشار شیوه‌نامه جدید» پوشش دانشجویان پزشکی؛
ممنوعیت «جویدن آدامس» و «موی فر برای مردان»

روزنامه اعتماد هم بخشی از محتوای «شیوه نامه اجرایی جدید رفتار و پوشش» را منتشر کرده که می‌گوید از هفته گذشته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است. این ابلاغیه شامل جزئیات بسیاری از جمله «جداسازی ردیف دختران پسران در کلاس» و همچنین «ممنوعیت جویدن آدمس» است. این شیوه‌نامه پوشش و رفتار کلیه دانشجویان پزشکی، پرستاری و دیگر رشته‌های را در بر می‌گیرد. دانشجویان نیز موظفا تا در بدو ورود این ابلاغیه را در قالب یک «تعهدنامه کتبی» امضا کنند. بر اساس این ابلاغیه، برای ورود به محیط‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، دستگاه‌ها باید «الگوی مناسب و متحدالشکل» به دانشجویان ارائه دهند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.