stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 466029
  • 27 تیر 1402 - 15:58
0

ارتقا سطح کیفی بخش های تخصصی و فوق تخصصی درمانگاه صنعت آب و برق خوزستان

ارتقا سطح کیفی بخش های تخصصی و فوق تخصصی درمانگاه صنعت آب و برق خوزستان
مدیرعامل درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی صنعت آب و برق خوزستان از ارتقا و بهبود سطح کیفی بخش های تخصصی و فوق تخصصی مرکز پزشکی این سازمان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

رضا زیلابی با تاکید بر اینکه کشوری که می خواهد قدرتمند باشد نیاز به نیروی انسانی سالم دارد، اظهار کرد: مجموعه صنعت آب و برق اکر می خواهد صنعتی پویا شکوفا و اثر گذار باشد باید از نعمت نیروی انسانی سالم برخوردار باشد و این مهمترین نشانه اقتدار در همه مجموعه های یک سازمان است و از نظر اقتصادی نیز بیشترین صرفه را دارد.

وی با بیان اینکه در میان عامه مردم نبود بیماری ها نشان دهنده سلامت است، تصریح کرد: از نظر سازمان بهداشت جهانی شخصی سالم است که از نظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بهداشت از سلامت برخوردار باشد.

زیلابی ارتقا سطح سلامت و پیشگیری از بیماری ها و اجرای صحیح موارد بهداشتی را از اصلی ترین وظایف مجموعه بهداشت و درمان در مرکز پزشکی صنعت آب و برق خوزستان عنوان کرد و گفت: این مرکز پزشکی در پیشینه خود از سال ۷۴ با شعار خدمت به کارکنان و خانواده های آنها در مساحتی با ۳۵۰۰ متر زیر بنا و ۲۵۰۰ متر زیر بنای درمانگاهی تاسیس شد.

وی کارمندان مجموعه سازمان آب و برق خوزستان را افرادی خلاق، خوش فکر و تلاشگر عنوان کرد و گفت: رسالت ما حفظ بهداشت و سلامت همه کارکنان و خانواده های آنها است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

زیلابی در خصوص مسئولیت های اجتماعی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی صنعت آب و برق خوزستان تشریح کرد: این مجموعه در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، از سال ۸۶ بخش های فوق تخصصی، تخصصی، عمومی، پاراکلینیک و طب کار و بخش های جدیدتری از جمله بخش های فوق تخصصی غدد، ریه، قلب، گوارش را ارتقا داده است.

وی اضافه کرد: مرکز پزشکی تخصصی و فوق تخصصی صنعت آب و برق خوزستان یکی از درمانگاه های استان است که مجموعه کاملی از خدمات تخصصی و فوق تخصص را دارد به صورتی که در یک‌ مراجعه به درمانگاه تقریبا همه اقدامات پزشکی فرد مراجعه کننده قابل انجام است و در وقت و انرژی او صرفه جویی می شود و دیگر نیاز نیست برای انجام اقدامات تشخیصی به درمانگاه ها یا بیمارستان های دیگر‌مراجعه کند.

زیلابی با اشاره به اینکه در پیک های مختلف بیماری بیش از ۴ پزشک عمومی و بخش های پشتیبان  آنها بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: بخش های اورژانس، عمومی، تزریقات، پانسمان و اتاق عمل حوادث بصورت شبانه روزی مشغول به کار هستند همچنین بخش طب کار نیز با افراد متخصص در بخش های مختلف تخصصی در حال انجام فعالیت است و برای انجام‌معاینات ادواری و غربالگری بیماری ها نیز به شرکت ها تابعه سازمان آب و برق خوزستان اعزام شده و شرایط کارکنان را بررسی می کند.

 وی با اشاره به اینکه در بخش های خانواده قسمت های نیمه تمامی داریم که در حال بررسی طرح ها و انجام آنها هستیم، گفت:  این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات به کارکنان سازمان آب و برق و شرکت های وابسته به واسطه مجوز های بخش بهداشت درمان و دانشگاه علوم پزشکی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود آماده ارائه خدمات به همه مردم استان است و همه آحاد مردم می توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

مدیرعامل درمانگاه تخصی و فوق تخصصی صنعت آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه این مرکز پزشکی در زمان بحران های خاص نظیر سیل ۹۸ و همه گیری کووید ۱۹ با بیش از ۸۰ پزشک فوق تخصص و متخصص در کنار مردم بوده است، عنوان کرد: در سیل ۹۸ تیم های پزشکی به همراه دارو در شهرستان های حمیدیه، هویزه، شادگان و سوسنگرد خدمت رسانی کردند همچنین تیم های متشکل از پزشکان متخصص در مناطق محروم شهرستان های اندیکا، لالی، مسجد سلیمان و باغملک  اقدامات  مختلف درمانی را برای مردم انجام دادند.

وی در خصوص بخش های جدید این کلینیک با توجه به حرکت جامعه به سمت سالمندی خاطر نشان کرد: امید به زندگی در کشور به سن ۷۰ سال رسیده و سیاست های وزارت بهداشت و درمان نیز این رویکرد را دارد که بخش های تخصصی به سوی طب و ورزش سالمندی حرکت کند ما نیز در این کلینیک به سوی فعال کردن بخش های مورد نیاز سالمندان در حوزه های مختلف هستیم.

زیلابی افزود: طب ورزش از تخصص های جدیدی است که به دلیل حرکت به سوی زندگی های آپارتمانی لازم است اهتمام ویژه ای به آن ورزیده شود.

وی اضافه کردن جراحی های محدود و زیبایی به مجموعه خدمات مرکز پزشکی را از جمله اقدامات آتی در جهت رفاه حال مردم عنوان کرد و گفت: در اهداف کوتاه مدت خود اقدامانی در جهت بهسازی و نو سازی ابنیه ساختمان کلینیک و تجهیز آن مطابق دانش پزشکی جدید و به روز رسانی تجهیزات پزشکی بهسازی یا خرید دستگاه های جدید به ویژه در بخش تصویری همچنین به روز رسانی دانش پزشکی همکاران مرکز پزشکی با شرکت در دوره های باز آموزی علوم روز پزشکی را در دستور کار خود داریم.

زیلابی تاسیس و راه اندازی بیمارستان‌‌ بزرگ آب و برق که از گذشته مطرح بوده و از اسفند سال پیش بنا ی آن پایه ریزی شده را یک حرکت مثبت عنوان کرد و گفت: معاونت های مربوطه در حال برنامه ریزی در خصوص اخذ مجوزهای تامین سرمایه گذاری در این خصوص هستند همچنین امیدواریم بتوانیم مرکز ‌امداد آمبولانس را راه اندازی کرده و مراکز بینایی سنجی و عینک سازی را به مجموعه اضافه کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.