stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466091
  • 12 مهر 1402 - 14:17
2

احمد خاتمی: نظام اسلامی برانداختنی نیست

احمد خاتمی: نظام اسلامی برانداختنی نیست
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران گفت: عده‌ای تحت تاثیر جنگ شناختی و معرفتی دم از تحریم انتخابات می‌زنند و هم‌پیمان اغتشاشگران می‌شوند و به دنبال براندازی نظام هستند، اما باید به آن‌ها گفت این نظام برانداختنی نیست.
 سید احمد خاتمی  اظهار کرد: جنگ معرفتی، فتنه‌های کور و مفاسد اقتصادی و اخلاقی، سه نگرانی پیامبر اکرم (ص) درخصوص امت خود بعد از رحلتش بود. مفاسد اقتصادی و اخلاقی همانگونه که خطری برای نهضت ملی پیامبر اسلام بود، برای انقلاب اسلامی ما نیز یک خطر بزرگ قلمداد می‌شود.
وی با تاکید براینکه رویکرد و سیاست نظام اسلامی مقابله شدید با مفاسد و مفسدان اقتصادی است، تصریح کرد: در همین رابطه دو توصیه خطاب به مسئولان و مردم دارم که باید همگان نسبت به جلوگیری و پیشگیری از وقوع این اتفاقات اقدام کنند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان به ویژه دستگاه عدلیه کشور گفت: در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی مطلقا جای کوتاه آمدن نیست و باید با هر کس در هر مقامی محکم، قاطع و انقلابی برخورد کرد و مبارزه با فساد در همه ابعاد، رویکرد نظام اسلامی است.
او با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در مسیر مبارزه با فساد قاطعیت دارد، تصریح کرد: مسئولان قوه قضائیه همواره اهتمام جدی دارند که در این زمینه درست و قاطعانه عمل کنند.
خاتمی خطاب به مردم نیز توصیه کرد: کسانی که مفاسد را تذکر دهند حتی باید تشویق هم کرد چراکه مردم صاحب و پشتوانه نظام هستند و در جایی که کژی می‌بینند باید محکم بایستند و نظام هم آنان را تشویق کند.
عضو فق‌های شورای نگهبان تاکید کرد: پیشنهاد داریم که با مفاسد قاطعانه برخورد شود و قاضی حکم آن را صادر کند و بعد از آن، محکومیت‌ها با جزئیات رسانه‌ای شود تا بازدارندگی مناسبی داشته باشد.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ معرفتی و شناختی نیز اشاره کرد و گفت: در متن جنگ شناختی قرار داریم و این نبرد چیزی است که دشمنان انقلاب اسلامی در آن ملت ما به ویژه جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته اند.
وی بیان کرد: افزون بر چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی گذشته و رئیس جمهور پیغام این نظام را به کشور‌های مختلف اعلام می‌کند، اما عده‌ای تحت تاثیر جنگ شناختی و معرفتی دم از تحریم انتخابات می‌زنند و هم پیمان اغتشاشگران می‌شوند و به دنبال براندازی نظام هستند، اما باید گفت این نظام برانداختنی نیست.
وی افزود: دشمن در جنگ معرفتی طوری فضاسازی می‌کند که مردم پای انقلابشان نیستند، اما باز هم خلاف نظر آن‌ها مردم پای این نهضت هستند و محکم پای این اعتقاد خودشان نشسته اند و معتقدم آن‌هایی که دنبال منافعشان بودند، پای این نظام نیستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی می‌گویند بعد از انقلاب، دین داری کم شده است، گفت: حضور پرشور مردم در عزاداری ها، مجالس و محافل دینی در ایام مختلف مذهبی خلاف نظر دشمنان را اثبات و پیام ملت دیندار ایران اسلامی را به جهانیان مخابره می‌کند.
وی با اشاره به فتنه‌های دشمن از جمله درخصوص حجاب، عمامه پراکنی و ایجاد نفاق و داستان سرایی‌های او در جریان اغتشاشات سال گذشته گفت: جوانان بیدار شوند و تحت تاثیر آن‌ها قرار نگیرند و در جنگ شناختی، دشمن را ناکام بگذارند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حیات خود با حضور و پشتیبانی مردم از سه فتنه عبور کرده است، تصریح کرد: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی نشان دادند که با تبعیت از، ولی فقیه و بصیرت، همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب و رهبری ایستاده اند و هیچگاه اجازه نخواهند داد که دشمنان علیه این کشور و مردم توطئه چینی کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.