stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466147
  • 14 مهر 1402 - 2:15
3

سرانجام به احمدی‌نژاد اجازه خروج داده شد

سرانجام به احمدی‌نژاد اجازه خروج داده شد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سایت دولت بهار (هوادار محمود احمدی‌نژاد) خبر داد که موانع ایجاد شده برای سفر دکتر احمدی‌نژاد به گواتمالا مرتفع شد. مسئولان امنیتی در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب گذرنامه دکتر احمدی‌نژاد را به ایشان عودت دادند. آنها همچنین تصریح کردند که مانعی برای سفر ایشان به گواتمالا جهت شرکت در سمپوزیوم بین المللی مدیریت منابع جهانی آب وجود ندارد.

 تصویر محمود احمدی‌نژاد با پاسپورتی که با تحصن در فرودگاه امام به او عودت داده شد.



به نوشته این سایت، احمدی نژاد امروز در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا، عازم این کشور بود تا در یک سمپوزیوم علمی و پژوهشی پیرامون مدیریت جامع منابع آب در جهان شرکت کند، اما با اقدام غیرمعمول عوامل امنیتی، این سفر تا لحظه مخابره خبر، به تعویق افتاده است. احمدی‌نژاد علی‌رغم ممانعت عوامل امنیتی از سفرش به گواتمالا، ساعت‌ها در فرودگاه امام خمینی(ره) منتظر ماند و با تعدادی از مردمی که در فرودگاه حضور داشتند عکس های یادگاری گرفت. گفته می‌شود، رییس‌جمهور سابق، با اولین پرواز عازم ترکیه خواهد شد.

احمدی نژاد تعهد داد، مجوز سفر گرفت
کانال صابرین نیوز نزدیک به سپاه نوشت: بر اساس اخبار واصله از منابع آگاه، به دنبال اصرار آقای احمدی نژاد برای سفر به کشور گواتمالا، پس از تعهد ایشان مبنی بر قبول مسئولیت در خصوص ملاحظات سیاسی و امنیتی و پیامدهای احتمالی این سفر برای ایشان، نهادهای ذیربط با انجام آن موافقت کرده اند. چندی پیش دفتر محمود احمدی نژاد و بعضی از اطرافیان او با ادعای بروز مخاطرات امنیتی، خواستار افزایش سطح حفاظت از وی و اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدتر در اطراف محل زندگی او شده بودند.

چرا از خروج احمدی‌نژاد از کشور ممانعت شد؟
خبرگزاری تسنیم دیگر رسانه سپاه هم نوشت: برخی رسانه‌ها گزارش دادند که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق کشورمان امروز از فرودگاه امام قصد خروج از کشور و سفر به گواتمالا را داشته است، اما ماموران امنیتی از خروج وی ممانعت به عمل آورده‌اند. برخی کانالهای نزدیک به احمدی‌نژاد در این باره نوشتند که وی «ممنوع الخروج» شده است. در این باره بعضی منابع امنیتی به خبرنگار تسنیم گفتند که پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت کشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند. به گفته این منابع، ایران در کشور‌ گواتمالا سفارت خانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند. این منابع گفتند که با توجه به اعلام پیشین به اقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد. رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.