stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 466199
  • 15 مهر 1402 - 18:24
5

رحیم‌صفوی: از عملیات طوفان الاقصی حمایت می‌کنیم

رحیم‌صفوی: از عملیات طوفان الاقصی حمایت می‌کنیم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات موشکی حماس به اسرائیل و نفوذ نیروهای این گروه به شماری از شهرک‌های اسرائیل را «تبریک» گفت.
ناصر کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود که «عملیات امروز جریان مقاومت در فلسطین یک نقطه عطف در روند استمرار مقاومت مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌هاست و به عبارتی دیگر با این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها باز کرد.» او که در حاشیه ششمین اجلاس «همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» در تهران، با خبرنگاران سخن می‌گفت، اضافه کرد که «عملیات امروز نشان داد که جریان مقاومت در فلسطین از اعتماد به نفس بسیار خوبی برای اجرای عملیات‌های ترکیبی و چند جانبه علیه اشغالگران برخوردار است.»
یحیی رحیم‌صفوی مشاور فرمانده کل قوا هم گفت: ما از عملیات طوفان الاقصی اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند. قطعا مدافعان حرم و شهیدان بزرگی چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند. او که در اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی صحبت می‌کرد به «مجاهدان فلسطینی» به خاطر این حمله تبریک گفت.
توییت شهبازی، مجری صداوسیما

روزنامه جام جم وابسته به صدا و سیما: این ایران است که تصمیم می‌گیرد در منطقه چه چیزی کجا باشد و چه اتفاقی باید رخ دهد…

 اکانت امنیتی دولت اسرائیل ایران را تهدید کرد
روزهای ایران به شماره افتاده است برای اسرائیل دعا کنید!

بی بی سی، ده‌ها شبه نظامی گروه اسلامگرای حماس در یک حمله غافلگیرانه وارد جنوب اسرائیل شده‌اند. این گروه می‌گوید ۵ هزار راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده است. به دنبال این حملات، آژیرهای حمله هوایی در سراسر اسرائیل به صدا درآمدند. سرویس آمبولانس ملی اسرایٔیل اعلام کرد که از زمان آغاز حملات حماس علیه اسرایٔیل، دست‌کم ۴۰ نفر کشته و بیش از ۷۴۰ نفر زخمی شدند. وضعیت برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.
ارتش اسرائیل پس از آنکه اعلام کرد شبه نظامیان فلسطینی وارد این کشور شده‌اند، بمباران شدید نوار غزه را آغاز کرده است. به گفته مقامات محلی فلسطین، حملات اسرائیل به غزه ۱۶۱ کشته و ۱۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است.
گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان گفته است که وضعیت غزه را از نزدیک دنبال می‌کند و با رهبران حماس در تماس مستقیم است. این سازمان حملات حماس را «پاسخ قاطع به ادامه اشغالگری اسرائیل و پیامی برای کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند»، خواند.
در همین حال، عربستان سعودی پس از آغاز حمله بی‌سابقه حماس به اسرائیل، خواستار «توقف فوری درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیل» شد. وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تحولات وضعیت بی‌سابقه بین تعدادی از گروه‌های فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیل که منجر به وقوع خشونت‌ها در برخی از جبهه‌ها شده است» را از نزدیک دنبال می‌کند. در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است: «ما هشدارهای مکرر خود در مورد خطر انفجار وضعیت در نتیجه تداوم اشغال را یادآوری می‌کنیم». عربستان همچنین از جامعه بین المللی خواست تا «روند صلح معتبری که منجر به راه حل دو کشوری شود» را آغاز کند.
جرمی بوئن، سردبیر بخش بین‌الملل بی‌بی‌سی در یادداشتی نوشت: آنچه امروز صبح رخ داد در بیش از ۱۵ سالی که حماس کنترل غزه را به دست دارد، بی‌سابقه بوده است. این اتفاق بعد از ماه‌ها تنش و خشونت روزافزون بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان رخ می‌دهد، هر چند که بیشتر این خشونت‌ها در کرانه باختری رخ داده بود؛ منطقه‌ای بین بیت‌المقدس و مرز اردن که اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی در اشغال خود دارد.
اسرائیل می‌گوید هدف حمله قرار گرفته و حماس عملا علیه اسرائیل وارد جنگ شده است. پیش‌بینی من این است که برنامه‌های اسرائیل برای بسیج نیروهایش به واکنشی بسیار سهمگین منجر خواهد شد. خودشان هم گفته‌اند که چنین اتفاقی خواهد افتاد.
به نظر من احتمال زیادی وجود دارد که این طرح نظامی شامل استقرار نیرو در غزه هم بشود. وضعیت به سرعت در حال تغییر است و احتمالا درگیری‌ها بالا خواهد گرفت. یک سوال بزرگ این است که الان چه اتفاقی خواهد افتاد، نه‌ فقط در غزه و اطراف آن بلکه در بیت‌المقدس و کرانه باختری،‌ جایی که ماه‌هاست خشونت‌ها بین نیروهای امنیتی و شهرک‌نشین‌های اسرائیلی با گروه‌های مسلح فلسطینی در حال شدت گرفتن است. این وضعیت شکننده مطمئنا با تحولات امروز تشدید خواهد شد. با در نظر گرفتن همه این تحولات، من فکر می‌کنم برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان، روزی کاملا غیرمنتظره و به شدت نگران‌کننده رقم خورده است.  

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.