stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466707
  • 29 مهر 1402 - 17:37
3

دزفول بر سکوی نخست تولید مرغ در خوزستان

دزفول بر سکوی نخست تولید مرغ در خوزستان
خوزستان - رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: این شهرستان با تولید ماهانه بیش از یک میلیون قطعه مرغ، رتبه نخست تولید این محصول راهبردی را در خوزستان دارد.
قلم | qalamna.ir :

محسن ورجاوند رییس اداره دامپزشکی دزفول اظهار داشت: تعداد مرغداری‌های فعال شهرستان طی چند سال از ۸۰ به ۱۳۵ واحد افزایش یافته است. میزان تولید مرغ در دزفول به طور میانگین ماهانه بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است.

این مقام مسئول گفت: سه زنجیره تولید مرغ در دزفول وجود دارد که این ظرفیت دزفول را به شهرستان پیشتاز تولید گوشت مرغ در خوزستان تبدیل کرده است.

ورجاوند افزود: زنجیره تولید مرغ شامل کارخانه خوراک دام و طیور، مزارع پرورش مرغ مادر، واحد‌های جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه، مزارع پرورش مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های صنعتی طیور، واحد‌های قطعه بندی و بسته بندی و شبکه توزیع مرغ است که این واحد‌ها به صورت ملکی یا استیجاری هستند.

او گفت: زنجیره‌های تولید مرغ، تعداد زیادی از مرغداری‌ها را پوشش می‌دهند و به همین دلیل با توجه به وجود سه زنجیره تولید صنعت مرغداری در دزفول همواره روند رو به رشد داشته‌اند.

رییس اداره دامپزشکی دزفول با اشاره به تشکیل کارگروه گوشت مرغ در کشور و ایجاد کارگروه‌های مشابه در استان و دزفول افزود: هدف از تشکیل این کارگروه گره گشایی موانع تولید در واحد‌های مرغداری و همچنین نظارت بر تمام فرآیند تولید تا توزیع گوشت مرغ است.

ورجاوند ادامه داد: گوشت مرغ محصولی راهبردی است که همه قشر‌های جامعه مصرف کننده این محصول هستند به همین دلیل تنظیم بازار و رفع موانع تولید گوشت مرغ به طور جدی و مستمر پیگیری می‌شود.

۱۳۵ واحد مرغداری صنعتی و سه واحد تولید بوقلمون در دزفول فعال است؛ ۲۵ درصد نیاز خوزستان به مرغ توسط دزفول تامین می‌شود.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.