stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 466710
  • 29 مهر 1402 - 17:50
1

عقد قرارداد جدید قطار شهری اهواز در ماه‌های آینده

عقد قرارداد جدید قطار شهری اهواز در ماه‌های آینده
خوزستان - شهردار اهواز گفت: قرارداد جدید قطار شهری اهواز در ماه‌های آینده برای از سرگیری اجرای طرح پس از حدود ۴ سال منعقد خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

رضا امینی شهردار اهواز اظهار داشت: اجرای طرح قطار شهری اهواز همزمان با متروی کلانشهر‌های شیراز، تبریز و اصفهان آغاز شد، اما به دلایل مختلف از جمله اختلافی که میان شهرداری و پیمانکار به وجود آمد، حدود ۴ سال است که این طرح کاملا متوقف است.

او به پیگیری‌های انجام‌شده از طریق مراجع قضایی و صدور حکم نهایی دادگاه تجدید نظر مبنی بر خلع ید پیمانکار قبلی (کیسون) و تحویل کارگاه‌ها، اشاره کرد و افزود: مذاکره‌ها با پیمانکار بعدی انجام و تفام‌نامه اولیه تنظیم شده است.

شهردار اهواز ادامه داد: پیمانکار قبلی در مکاتبه‌ای تقاضای جلسه درخصوص نحوه واگذاری خط و تحویل کارگاه داشته است که همزمان مذاکره‌ها با پیمانکار بعدی برای انجام مراحل قانونی انجام شده است.

این مقام مسئول به مذاکره‌های همزمان با وزارت کشور برای بهره مندی طرح متروی اهواز از اوراق مشارکتی همانند سایر کلانشهر‌های دارای خط قطار شهری اشاره کرد و گفت: در بودجه دولت رقم خوبی در خصوص اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است تا همزمان بتوانیم کارگاه را راه‌اندازی و منابع دولتی و شهرداری را تامین کنیم و به مرور، این طرح بزرگ که موجب آزار مردم و ایجاد اشکالاتی در شهر شده است، راه‌اندازی شود.

او می‌گوید: باتوجه به تعطیلی چندساله اجرای این طرح، ممکن است برخی از ساختمان‌ها و تاسیسات آن دچار اشکالاتی شده و به بازنگری، باز طراحی و بازسازی نیاز داشته باشند بنابراین ممکن است این مسائل کمی زمان‌بر باشند.

شهردار اهواز گفت: آنچه مهم و متقن است این است که فعال شدن دوباره این طرح، عملیاتی می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.