stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 466724
  • 29 مهر 1402 - 18:26
2

مردم و کشور  بین دو سنگ آسیاب هستند

مردم و کشور  بین دو سنگ آسیاب هستند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره پنجمین کنگره حزب کارگزاران سازندگی و چشم‌انداز سیاسی آینده با روزنامه اعتماد گفت‌وگو کرد.
اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 
 آمریکایی‌ها به دلیل مشارکت ۷۳درصدی مردم در دوران اصلاحات طرح حمله به ایران را کنار گذاشتند. امروز هم باید از ظرفیت‌های عمومی مردم استفاده شود تا بتوان در برابر فشارهای دشمنان کشور ایستادگی کرد.

  •  مردم و کشور ایران امروز بین دو سنگ آسیاب قرار گرفته است. یکی از سمت حاکمیت به چرخش درمی‌آید که معتقد است تنها نیروهای انقلابی باید در نهادهای مدیریتی و تصمیم‌ساز کشور حضور داشته باشند.
    اما مشخص نیست که نیروهای انقلابی مربوط به کدام انقلاب هستند؟ اگر نیروهای انقلابی را خلاصه کنیم در افرادی که تفکر خاصی دارند و ازسوی ۲۰درصد مردم ایران هم پشتیبابی نمی‌شود، فشاری است که توجه جامعه می‌شود، این حاکمیت اقلیت است نه اکثریت.
    اما سنگ دیگر این آسیاب که مردم را گرفتار ساخته، مصلحانی به حرکت درمی‌آورند که علی‌رغم اینکه در ظاهر مصلح و اصلاح‌طلب هستند، اما در عمل انقلابی و صفر یا صدی هستند. این شرایط، کارها را بسیار دشوار می‌سازند.
    عرض کردم خدمت مقام معظم رهبری که ما (یعنی همه نیروهای میانه‌رو و اصلاح‌طلب) بیشتر از آقای رییسی و قالیباف و جلیلی و… به نظام و شما و کشور علاقه‌مندیم. انتقاد دیگر ما این است که چرا جمهوری اسلامی به همان اندازه که به موضوعات امنیتی و دفاعی و مسائل حوزه مقاومت در خاورمیانه اهمیت می‌دهد به توسعه ایران اهمیت نمی‌دهد. با عقب افتادن توسعه ایران شکاف بین ما و همسایگان‌مان تشدید می‌شود. این حق مردم ایران نیست. 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.