stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 466924
  • 05 آبان 1402 - 18:25
7

علی‌اکبری:دست خدا از آستین مقاومت بیرون آمد

علی‌اکبری:دست خدا از آستین مقاومت بیرون آمد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: این بار ما شاهد تازیانه الهی بر چهره سیاه و متعفن و کریه این رژیم پست تبهکار هستیم. دست خداوند از آستین مقاومت بیرون آمد و طوفان الاقصی عملیات بزرگ ترکیبی و نقطه عطف تاریخی را در زمان ما رقم زد.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، در خطبه‌های نماز جمعه تهران این هفته، پنجم آبان ۱۴۰۲ گفت: در نهج‌البلاغه روایتی است از امیرالمومنین (ع) وقتی از صفین برمی‌گشتند که هر چقدر گفته شود باز هم بیدارکننده، و تکان‌دهنده است. امیرالمومنین وقتی به نزدیک کوفه رسیدند و مقابل گورستان نزدیک شهر ایستادند و با اهل قبور سخن گفتند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: حضرت علی(ع) فرمودند که ای ساکنان شهر وحشت و ای غریب‌ها و تنهاشده‌ها، شما قبل از ما رفتید ما هم پشت سر شما می‌آییم. برای شما خبرهایی دارم. خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کردید، دیگران نشستند و مشغول زندگی هستند. همسران شما، به همسری دیگران درآمدند و مشغول زندگی هستند، اموالی که جمع کردید بین دیگران تقسیم شد، این خبر ما برای شما! شما چه خبری برای ما دارید؟
حاج‌علی‌اکبری یادآور شد: امیرالمومنین(ع) اندکی صبر کرد آنگاه رو به اصحاب کردند و فرمودند که اینها اجازه ندارند به شما جواب بدهند و با شما صحبت کنند اگر به آنها اجازه داده می‌شد خبری که آنها برای شما دارند این بود که در این سرا تنها توشه‌ای که به کار می‌آید فقط تقوا است.
وی افزود: این روزها مساله ما، مساله فلسطین است. آنچه این روزهای اخیر مشاهده می‌کنیم رفتارهای غیرقابل توصیف وحشی‌های روزگار ماست براساس منطق قرآن کریم، رژیم صهیونیستی همان شجره خبیثه است. این نهاد کثیف و این موجودیت پلید چون درخت خبیث می‌مانند که ریشه و دوامی ندارد. اسرائیل مظهر کلمه خبیثه و مجمع همه رذالت‌ها است که ریشه در منجلاب کفر دارد از لجن‌زارها، شهوت‌ها، ظلم و ستم و جهل و هواپرستی آبیاری شده است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته از چنین درخت پلیدی چه میوه‌ای انتظار است جز میوه‌های متعفن، شیطانی و بی‌حیایی، خودخواهی و میوه کبر و استکبار و خودشیفتگی، کودکشی، حیرت و بدخواهی و حسادت و خیانت و … به توصیف خداوند ریشه این شجره خبیثه عمیق نیست و با طوفانی در هم می‌شکند.
حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: اما فرمودند این به ظاهر تمدن‌ها، فرعونی بودند اما به کجا رفتند؟ خداوند متعال تازیانه عذاب خود را بر آنها فرود آورد. خداوند در کمین‌گاه مفسدان و ستمگران است. روزهایی میدان‌داری و سرو صدا می‌کنند اما دوام ندارند. آن چیزی می‌ماند که حق است. آنچه که ریشه در فطرت توحیدی دارد می‌ماند.
وی ادامه داد: این بار ما شاهد تازیانه الهی بر چهره سیاه و متعفن و کریه این رژیم پست تبهکار هستیم. دست خداوند از آستین مقاومت بیرون آمد و طوفان الاقصی عملیات بزرگ ترکیبی و نقطه عطف تاریخی را در زمان ما رقم زد که تاریخ منطقه و جهان را باید به قبل و بعد از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تقسیم کنیم. این نبرد تاریخی باید از جوانب مختلف بررسی شود.
امام جمعه موقت تهران با تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: پیروزی کاروان ورزشی کشورمان را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و موفقیت‌هایی که تاکنون داشته‌اند را تبریک می‌گوییم. این پیروزی جلوه‌های ویژه‌ای داشت یکی از آن جلوه‌ها بانوی گرامی خانم الناز دارابیان است که با چادر در مراسم اهدای مدال طلای خود شرکت کرد و مدال خود را به کودکان غزه داد که به وی آفرین می‌گوییم.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: بانوی دیگری به نام ساره جوانمردی که با حجاب شایسته همراه با فرزند سه‌ماهه‌اش در جایگاه قرار گرفت و صحنه فوق‌العاده‌ای بود و گفت که مدال اصلی من نوزاد سه‌ماهه من است برای او لباس مزین پرچم جمهوری اسلامی را سفارش دادم.
وی درباره اینکه رزمندگان، مدافعان و حامیان در این ماجرای طوفان‌الاقصی چه کسانی هستند، گفت: مقاومت، سرزمین و مردم فلسطین و در لایه اول مجاهدان پاک‌باخته فلسطینی هستند اعم از حماس، جهاد اسلامی در غزه و گروه‌های دیگری هم که در کرانه باختری فعال هستند.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: گردان‌های رزمنده‌ای که با روحیه آهنین و با توکل به خداوند متعال  ودل‌های سرشار از ایمان و فرماندهانی مجاهد و مومن طراحی بسیار دقیق همراه با خلاقیت و هوش سرشار برای این عملیات انجام دادند و نشان دادند که مقاومت در فلسطین به چه رشدی در اندیشه و عمل رسیده است.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: تاکنون فقط ۳۰ درصد از آنها وارد عمل شده‌اند که موجودیت رژیم جعلی را اینگونه به مخاطره انداختند و آنها را به حیرت فرو بردند. در این عملیاتی که فقط در نیم روز انجام شد ساختارهای سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی را به هم ریختند و آنها را زمین‌گیر کردند و  ۲۰ روز است که حال آنها را مشاهده می‌کنید.
وی افزود: در لایه دوم حمایت عملی و عینی مردم بی‌نظیر غزه و فلسطین است خداوند شاهد است که زبان از شرح ویژگی‌ها و اوصاف این مردم عزیز قاصر است. انسان نمی‌داند چه چیزی باید بگوید. مردم فلسطین و غزه مصداق استقامت را ارتقا دادند. ۲۰ روز است که تحت فشارهای غیرقابل تصور قرار دارند و اتفاقاتی که برای زنان، جوانان و نوجوانان شجاع و کودکان قهرمان غزه می‌افتاد برای هیچ انسان صاحب وجدانی قابل تحمل نیست.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در یک منطقه محصور و زندان بزرگ با درهای بسته در محاصره آب و دارو  کمکی به آنها نمی‌تواند برسد، اینها به اندازه یک بمب اتم بر سر این مردم مظلوم در این ۲۰ روز بمب ریخته‌اند و می‌بینید چه وضعیتی برای آنها درست کرده‌اند.
حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: آنچه که ملت‌های جهان از مردم غیور، مقاوم و مومن در این چند روز دیدند این بود که این ملت مثل کوه ایستاده است و جز زبان شکر و ذکر و علامت پیروزی و فریاد علیه ظلم و وفاداری نسبت به مقاومت چیزی از آنها به چشم نیامد. البته در نقطه مقابل آنها افراد ضعیف، عاجز، ترسو و بزدل که فقط با صدای آژیر همه به این طرف و آن طرف می‌دوند و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و فرودگاه آنها مملو از فراری‌ها بود.
وی با اشاره محور مقاومت گفت: اجازه بدهید بگویم شبکه منطقه‌ای مقاومت، از فلسطین، ‌ لبنان، عراق، یمن، سوریه و ایران و قبلاً هم می‌گفتیم محور مقاومت الان با شکل‌گیری وحدت که اتفاق فوق‌العاده‌ای است که در این مقطع رخ داده و اتاق عملیات مشترک جبهه مقاومت، تبدیل به شبکه به هم پیوسته شده و همه دست ماشه و آماده هستند اگر دشمن بخواهد غلط اضافه بکند در سریع‌ترین زمان ممکن زمین و زمان را بر سر آنها خراب خواهند کرد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در این ایام همه آزادی‌خواهان جهان از هر دین و مذهب و رنگ و نژاد و در همه قاره‌ها در قلب اروپا و آمریکا با فریاد زنده باد فلسطین و مرگ بر اسرائیل به میدان آمده‌اند و اجتماعات عظیم، شگفت‌انگیز و غیرقابل تصوری را به وجود آورده‌اند یعنی یک اتفاق بزرگ جهانی در راه است و همانطور که حضرت آقا فرمودند فلسطین کلید اتحاد و پیروزی علیه دشمنان بشریت است گویا همه خوبان و فرهیختگان عالم روی کلمه فلسطین با یکدیگر متحد می‌شوند.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری درباره نتایج طوفان الاقصی گفت: آیا این عملیات طوفان الاقصی با این همه شهید و مجروح و تخریب و آوارگی می‌ارزید؟ پاسخ به آن تا حد زیادی معلوم است. این یک عملیات غافلگیرانه پیش‌دستانه برای پیشگیری از ظلم‌ها و جنایت‌های بزرگی که در راه بود و نیروهای مقاومت این را به خوبی می‌دانستند علاوه بر اینکه می‌خواستند ضربه غیر قابل ترمیمی به شیرازه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش وارد کنند.
وی اضافه کرد: اما اولا طوفان الاقصی، ادراک‌های آلوده به ویروس تفرعون صهیونیست‌ها و شناخت‌های معیوب و محاسبات غلط و ذهنیت‌های زنگ زده حامیان رژیم اشغالگر و همچنین نظریه‌ها و دکترین‌های بوجود آورنده رژیم غاصب را بر هم ریخت. این عملیات تئوری‌های رایج علوم سیاسی و دانشگاهی نظامی و امنیتی جهان را تحت تاثیر قرار داد.
امام جمعه موقت تهران گفت: طوفان الاقصی در یک نیمروز تمام ساختارهای، سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی دشمن را که محصول ده‌ها سال کار علمی، فنی و صرف میلیاردها دلار هزینه بود را در هم ریخت و شکست غیرقابل ترمیم را به تعبیر رهبر معظم انقلاب به آنها تحمیل کرد. همچنین نشان داد نابودی و زوال رژیم صهیونیستی نه فقط ممکن بلکه در زمان نزدیکی اتفاق خواهد افتاد.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: بعد از طوفان الاقصی مدرسه‌ای از راهبردها و کنش‌های نو و خلاقانه از ذهن‌های نورانی جوانان مومن فلسطینی و مقاومت منطقه پیش روی جهانیان قرار گرفت. آنها این تصور را ایجاد کردند که علاوه بر اینکه به جهان بدون صهیونیست می‌توان فکر کرد، می‌توان به جهان بدون آمریکای سلطه‌گر جهانخوار هم فکر کرد و به تعبیر سیدمقاومت، لانه رژیم صهیونیستی مانند خانه عنکبوت سست و نابودشدنی است.
وی افزود: طوفان الاقصی نشان داد اگر جماعتی متکی بر وعده الهی به میدان بروند می‌توانند دفاع را تبدیل به حمله کنند و می‌توانند عملیات را از محدود به گسترده و از سطحی به عمیق و از محورپایه به شبکه پایه تبدیل کنند و جنگ را به دل دشمن ببرند و او در همه زمینه‌ها به چالش بکشند طوفان الاقصی چنین کار بزرگی را انجام داد بلکه در حتی در جنگ شناختی هم کار بزرگی را کرد.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: طوفان‌الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها است و توانستند در جنگ روایت موفق و قوی عمل کنند. طوفان الاقصی و صبر مقتدرانه ملت مظلوم و پیروزمند فلسطین، پوشالی بودن ساختارهای بین‌المللی را نشان داد.
حاج علی اکبری یادآور شد: طوفان‌الاقصی از «واقعیت اروپای به اصطلاح متمدن» پرده‌برداری کرد و خشونت عریان و وحشی‌گری آنها را نشان داد که بر همه این جنایت‌ها صحه گذاشتند و در کمال پررویی حمایت کردند و نشان داد که نظام لیبرال دموکراسی غرب چقدر سست و لرزان است و نظم نوین مقاومتی در راه است، نظم آمریکایی به هم ریخته است و نظم چند قطبی مبتنی بر زورگویی قابل اعمال در جهان فعلی نیست. در این پیچ تاریخی به سمت نظم مقاومتی می‌رویم که پرچم آن به نام اسلام و قرآن و به نام محمد مصطفی(ص) برافراشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.