stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 466970
  • 06 آبان 1402 - 14:17
6

هزینه میتینگ انتخاباتی ۴۰۰۰نفره‌؛ چند میلیارد؟!

هزینه میتینگ انتخاباتی ۴۰۰۰نفره‌؛ چند میلیارد؟!
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا به نشست محمدباقر قالیباف با اصولگرایان در خصوص نوزدهمین دوره انتخابات مجلس واکنش نشان داد.
خبرآنلاین محمدمهاجری نوشت: تجمع ۴۰۰۰ نفره اصولگرایان(تحت عنوان مبنا) به ریاست آقای قالیباف و مباشرت آقایان حدادعادل و محسن رضایی در روزگاری که هوای انتخابات بسیار سرد است، کاری مفید و لازم بود.
حتی شیوه این جمع شدن که به رزمایش و لشکرکشی در قالب اعزام گردانهای رزم با اتوبوس از استانها و مناطق مختلف کشورشباهت داشت، چیزی از اهمیت آن نکاست.
همچنین می توان از محتوای تکراری و دم دستی سخنرانی های بیان شده در این نشست، به دلیل اصل ضرورت تجمع صرفنظر کرد. بعلاوه بی سلیقگی در همزمانی این مراسم با کشتار شدید مردم غزه از سوی صهیونیستها را نیز می توان نادیده انگاشت.
ضمن تبریک و دستمریزاد به برگزارکنندگان این میتینگ ۴۰۰۰ نفره نکاتی وجود دارد که بیان آنها می تواند ، نشستهای آتی را بی عیب و نقص تر به ثمر بنشاند.
۱- عادت مااصولگراهاست که هراز گاهی و بخصوص در آستانه انتخابات، کرکره مغازه ای را بالا می زنیم و یک تابلو هم بالای سرش نصب می کنیم. این بار اسم “مبنا” بر این تابلو نوشته شده. قبل تر اسمهایی مثل جمنا، یکتا، شریان و… بالای این مغازه نصب شده و اکنون بی آنکه ماهیت این دکان عوض شود یا کالایی که در آن عرضه می گردد تغییر یابد، صرفا به تغییر اسم بسنده شده. هرگاه مغازه جدیدی باز می شود، مشتریانی وارد آن می شوند اما به محض ورود می بینند همان کالاهای از مدافتاده قبلی( دوست ندارم از واژه بنجل استفاده کنم) توی قفسه ها چیده شده و مغازه داران جدید حتی زحمت یک گردگیری ساده را هم به خود نداده اند.
۲- از آنجا که تجمع ۵شنبه به منظور برنامه ریزی برای انتخابات مجلس قانونگذاری برگزار شده، لابد فرآیندهای قانونی در آن رعایت شده و مثلا مجوز وزارت کشور را دارد. چه خوب است تصویری از این مجوز که لابد اسامی درخواست کنندگان،هدف از برگزاری، مستندات قانونی و… در آن درج شده منتشر گردد.
۳-شخص آقای قالیباف، مروج شفافیت است و انصافا تلاشهای او برای مقابله با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت که زیر بار شفافیت نمی رفتند قابل ستایش است. از طرفی طبق قانون جدید انتخابات، شفافیت در باره هزینه های تبلیغاتی الزامی شده است. پس انتظار می رود آقای قالیباف میزان هزینه گردهمایی ۴۰۰۰نفره ( ایاب و ذهاب، پذیرایی، تدارکات،…) را که با یک حساب سرانگشتی به چندین میلیارد تومان می رسد اعلام و محل تامین این هزینه ها را به اطلاع عموم برساند.
۴- تولیت محترم حرم امام خمینی نیز لازم است توضیح دهد با چه توجیهی اجازه میتینگ تبلیغاتی یک گروه سیاسی را در آن مکان صادر کرده. اگر انجام چنین مراسمی در شان آن مکان هست، آیا این امکان برای همه گروهها و جناحهای سیاسی فراهم خواهد شد؟ یا در این مورد گزینشی رفتار می شود؟

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.