stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 467070
  • 09 آبان 1402 - 2:15
6

صداوسیما نترسد و تریبون‌ها را باز کند

صداوسیما نترسد و تریبون‌ها را باز کند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه «به افق فلسطین» صدا و سیما به سؤالاتی در خصوص اهمیت غزه و فلسطین برای ایران و ارزیابی اقدامات امام خمینی (س) و سایر مردم ایران از جمله اصلاح‌طلبان در موضوع حمایت از مقاومت مردم فلسطین پاسخ داد.
جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نسبت به جنگ تحمیلی و برخی حوادث سیاسی و اجتماعی اول انقلاب و مسائل بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران سؤالات زیادی برای نسل جوان هست، گفت: از دید بنده مسأله اسرائیل در درازمدت و حتی میان‌مدت امنیت ایران و ایرانی است. من تحقیقاتی داشته‌ام و به خصوص این چند روز به دیدگاه‌های حضرت امام دقت کرده‌ام و واقعا به این نتیجه رسیده‌ام که یکی از عوامل مؤثر قطعی در تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران و تحریک صدام به حمله به ایران، اسرائیل و حامیان اسرائیل برای تأمین اهداف اسرائیل بوده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق صدا و سیما، گفت: آنچه که این روز و شب‌ها از قاب رسانه‌ها و اخبار مختلف می‌بینیم و می‌شنویم، فاجعه تمام عیار علیه بشریت، انسانیت و کرامت انسانی در قتلگاهی به نام نوار غزه به دست انسان‌نما‌های شروری است که هیچ اصل انسانی و اخلاقی را به رسمیت نمی‌شناسند و گویی احساسات و عواطف انسانی اساسا در وجودشان نیست؛ وگرنه این نوع صحنه‌ها حتی در قانون جنگل و در میان حیوانات هم انسان چنین درنده‌خویی و بی‌رحمی را نمی‌بیند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: فکر نمی‌کنم حال هیچ کس در هیچ جای کره زمین با دیدن این صحنه‌ها خوب باشد و واقعا نمی‌شود تحمل کرد؛ خیلی از این صحنه‌ها قابل دیدن و تحمل نیست؛ و قابل توصیف هم نیست. به هر حال امیدوارم خداوند متعال عنایت کند و این روز‌های تلخ برای مردم فلسطین پیامد‌های شیرینی در آزادی سرزمین‌شان و رهایی از این ظلم طولانی تاریخی داشته باشد.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه «چرا باید پافشاری کنیم بر اینکه مردم غزه برای ما مهم هستند؟» گفت: این سؤال طی سال‌های اخیر در نسل جوان مطرح شده و هرچه جلوتر می‌رویم تکرارش بیشتر است. هم در نشست‌هایی که بعضا داریم، گفتگو‌هایی که احیانا جوان‌ها در جلساتی با ما دارند، یا در کوچه و خیابان سؤال بچه‌های خود ما و نسل امروز هست. هر مقدار از آغاز انقاب فاصله می‌گیریم، سؤالاتی از این دست برای نسل جوان و کسانی که در متن حوادث نبودند، حتی نسبت به جنگ تحمیلی علیه خودمان و برخی حوادث سیاسی و اجتماعی اول انقلاب و مسائل بین‌المللی خود جمهوری اسلامی ایران سؤالات زیادی برای نسل جوان هست؛ تا چه رسد به مسأله‌ای مثل فلسطین که بین‌المللی است. سؤال می‌کنند در خصوص چیستی و چرایی این حادثه و علت اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع حساس است، تبلیغ می‌کند و هر سال روز قدس دارد.
انصاری افزود: مخصوصا روز قدس این سؤال بیشتر مطرح می‌شود. با توجه به توسعه ارتباطات و ابزار ارتباطات نوین، طبعا این سؤالات پردامنه‌تر و کیفی‌تر است. چون انواع و اقسام سؤالات و ابهامات القا می‌شود و نسل پرسشگر ما حق دارد که بپرسد. ما برای نسل جدید توضیحاتی می‌دهیم، ولی واقعیت این است که توضیحات شفاهی و گفتاری در حد اقناع یکی دو نفر است و یا احیانا افرادی که داریم با آن‌ها صحبت می‌کنیم.
وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد پاسخگویی در این حوزه احتیاج به یک عزم جدی و یک کارزار فرهنگی – تبلیغاتی دارد و همین کار تبیینی که فعلا به مناسبت این روز‌های فاجعه‌آمیز در رسانه ملی، سایر رسانه‌ها و فضای مجازی شروع شده و گفت‌وگویی بین خود جوانان درگرفته، از جهتی مثبت است؛ باید خیلی کار شود. همان طوری که ۷۰ سال است اسرائیل از آموزش و پرورش آغار کرده و اندیشه‌های صهیونیستی خودش را در ذهن بچه‌های آنجا نهادینه کرده به گونه‌ای که امروز یک جوان اسرائیلی فکر می‌کند واقعا نژاد برتر است، خدا این‌ها را برگزیده و حق دارند همه چیز را داشته باشند.
عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: در کار تجاوزگری و باطل، اسرائیل با انواع ابزار‌های آموزشی، رسانه‌ای، هنری و تبلیغی و همه ابزار‌های ممکن اثرگذاری بر ذهن و روح کودکان و جوانان کار کرده است. در جهت مقابل این حرکت از سوی خود فلسطینیان که امکانات زیادی نداشتند و از سوی کشور‌های اسلامی به طور عام و جمهوری اسلامی ایران به طور خاص، به نظر من کار تأثیرگذار جدی اقناع کننده‌ای کمتر انجام شده است. بعضی از سؤالات در خصوص ماهیت قضیه اسرائیل است. اصلا نمی‌دانند تاریخچه اسرائیل چیست، چرا به وجود آمده و چه کسی آن را به وجود آورده است.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص مانور رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: از قدیم یکی از نقاط قوت اسرائیل در دنیا، شناختش از اهمیت رسانه و سلطه بر امپراتوری رسانه بوده است. حتی قبل از ابزار‌های جدید، در گذشته که رسانه‌های مکتوب و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها اهمیت داشت، می‌شود گفت به نوعی انحصار خبررسانی جهانی و مجلات و روزنامه‌های بزرگ و اثرگذار دنیا، مستقیم یا غیرمستقیم، در تحت سیطره این‌ها بود. به موازات آن‌ها جهاد اسلام، فلسطینی‌ها و حامیات فلسطین در این زمینه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.
انصاری ادامه داد: بخشی از مسأله هم برمی‌گردد به مشکلاتی که نسل جوان ما در داخل دارند و با آن پنجه نرم می‌کنند. به هر حال مسأله بیکاری، نامشخص بودن آینده زندگی آن‌ها از حیث اشتغال، ازدواج، مسکن، داشتن یک آینده روشن امیدبخش
وی تأکید کرد: وقتی که یک جوان یا نسلی از جوانان با انواع مشکلات روحی، روانی، فکری به مقتضیات جوانی روبرو هست و پاسخی ندارد، خیلی روشن هست که برای او این سؤالات تکرار و تشدید شود و یک مثال عامیانه هم بعضا زده می‌شود که «چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است». درست هست یا نه، بالأخره ضرب المثلی در عرف عامیانه مردم ما هست؛ می‌گویند درست است که اسرائیل ظلم می‌کند و فلسطین مظلوم است، مگر الآن همه چیز ما رو به راه است؟!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پاسخ این سؤال زمانی داده می‌شود که جوان ما بداند طراحان و بنبانگذاران اسرائیل با چه انگیزه‌ای بعد از جنگ جهانی دوم یهودی‌ستیزی که در تمام اروپا و روسیه بود. خود اروپایی‌ها و روس‌ها و دیگران یهودیان را پراکنده کردند و به آمریکا و اقصی نقاط دنیا کوچاندند. در جریان جنگ جهانی نازی‌ها در آلمان یهودی‌کشی وسیعی راه انداختند؛ ممکن است راجع به اندازه و کمیّت هولوکاست اغراق شده باشد، ولی بالأخره یهودی‌ستیزی و یهودی کشی در آلمان واقعیت بوده است.
وی تأکید کرد: این سؤال واقعا باید برای جوان ما مطرح باشد. چطور شد اروپایی که بانی کوچاندن یهودیان به کل جهان بودند، و روسیه که این‌ها را اخراج کردند، یک دفعه به فکر سامان دادن به این‌ها افتادند و از جیب خلیفه بخشیدند؟ آلمان محترم! شما که از اعمال هیتلر متنفر شدید و بعد خواستید جبران کنید، چرا یک تکه از آلمان را به یهودیان مقیم اروپا و دنیا ندادید که آنجا مستقر شوند و جبران مافات کنید؟ همین بحث راجع به آمریکایی‌ها و دیگران مطرح هست.
انصاری ادامه داد: چطور شد که سرزمین ملت فلسطین را گرفته‌اید به بهانه اینکه می‌خواهید اسرائیلی‌ها را اسکان بدهید و یک جمعیت اندک از خود یهودی‌ها که در اینجا بودند، چندین برابر آن را از همه نقاط دنیا و حتی آفریقا و جا‌های دیگر تشویق و ترغیب کردند که به خانه و زندگی مردم آمده‌اند؟ سرزمین مردم را به زور، با غصب، نسل‌کشی، آدم‌کشی و ویرانگری گرفته اند.
وی گفت: به هر حال این یک امر انسانی است و انسان نمی‌تواند نسبت به این نوع موضوعات بی تفاوت باشد. ولی مهمتر از آن، یک مسأله منفعت ایرانی است. اسرائیل دارای اهدافی درست شده و دارد تقویت می‌شود که آن اهداف هنوز برای صهیونیست‌ها به اتمام نرسیده و حامیان آن‌ها هم به اتمام نرسانده‌اند. آقای بایدن در سفر اخیر حرفی را تکرار کرد که ۳۰ سال پیش در یک سخنرانی گفته بود که «اگر اسرائیل نبود، ما آن را درست می‌کردیم». آمریکا از آن طرف دنیا چه کار دارد که در خاورمیانه و همسایگی ما باید اسرائیل را درست کند؟ وقتی هم نگاه به نقشه اسرائیل می‌کنیم، از نیل تا فرات است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام برنامه این‌ها به جان هم انداختن کشور‌های منطقه برای غارت منابع و منافع منطقه و توسعه‌طلبی است. در این ۷۰ سال شما یک روز را پیدا کنید که اسرائیل دست از توسعه‌گری و اشغالگری و تداوم اشغالگری برداشته باشد. نقشه اسرائیل اول تا امروز را ببینید؛ گام به گام غزه‌ها بار‌ها تکرار شد. درست است که این بار ابعاد فاجعه وسیع‌تر است، ولی مگر یک بار یا دو بار است؟! گام به گام اسرائیل جایی را گرفته، تثبیت شده و گام بعدی را براشته است. از دید بنده مسأله اسرائیل در درازمدت و حتی میان‌مدت امنیت ایران و ایرانی است.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص ارزیابی موضع و کنشگری جمهوری اسلامی در دو سه هفته اخیر، گفت: کنشگری جمهوری اسلامی جدای از سلسله اقدامات اساسی ۴۰ سال گذشته نیست. از نظر من مهمترین کاری که جمهوری اسلامی ایران برای آرمان فلسطین و مردم فلسطین کرد، تقویت روحی و معنوی آن‌ها بود. تقرییا یک سال قبل از پیروزی انقلاب آن چنان ناامیدی در فضای کشور‌های اسلامی و مبارزه شکل گرفته بود که آقای انور سادات به کمپ دیوید رفت و آن پیمان را منعقد کردند و در واقع می‌خواستند فاتحه مسأله فلسطین با آن صلح کذایی خوانده شود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امضای قرارداد صلح را ناشی از خیانتی می‌دانم که انور سادات در واقع اولین کسی بود که قبح رابطه با اسرائیل و به رسمیت شناختن کشور اسرائیل را شکست و آن قدر این مسأله سنگین بود که با فاصله کمی خود مردم مصر حساب او را رسیدند. ولی فضا ناامیدانه بود و انور سادات هم این کار را کرد که بیشتر مشکل ایجاد شد.
وی افزود: رژیم شاه دست نشانده آمریکا و حامی تمام عیار اسرائیل بود. این حرف را من نمی‌زنم؛ خاطرات ارتشبد حسین فردوست و اسدالله علم را بخوانید، رابطه شاه با اسرائیل و نقشی که اسرائیل در تحکیم و آموزش ساواک و حتی در برخی اسناد دیده بودم که طراحی زندان رجایی‌شهر، به عنوان یک زندان امنیتی، توسط اسرائیلی‌ها صورت گرفته بود. حضور آن‌ها در تمام شئون کشور ما و به خصوص برای ساماندهی و آموزش ساواک، شکنجه‌گری و امثال این‌ها حضور داشتند.
انصاری گفت: انقلاب اسلامی آمد و سفارت اسرائیل را تحویل مردم فلسطین داد؛ این پیروزی عظیمی است. یاسر عرفات همان روز‌های اول به ایران آمد و یکی از نادر مسئولان رسمی که امام به حضور پذیرفتند آقای یاسر عرفات بود و صحبت‌های امام در آن جلسه خواندنی است. احیای روح امید، مبارزه و سازش ناپذیری را از انقلاب اسلامی فرا گرفتند و ابتکار جالبی که حضرت امام انجام دادند اعلام جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس بود.
وی تأکید کرد: اساسا اخلاق امام این نبود که بنشیند و ناامیدانه صحبت کند یا بگوید چه کار کنیم. امام حرکت به جلو داشت و ابتکار عمل به خرج می‌داد که دشمن را به انفعال وادار می‌کرد. بعد از جنگ شش روزه امام به سران کشور‌های اسلامی پیشنهاد تحریم نفتی و تحریم کالا‌های اسرائیل را داد و پیشنهاد تشکیل مجمعی از کشور‌های اسلامی برای مقابله با اسرائیل را ارائه کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجموعه آثار روحی، روانی و تغییر اساسی که در جغرافیای سیاسی به وسیله پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رخ داد، اساسا موضوع مقاومت در خود فلسطین شکل گرفت. بعضا گمان می‌کنند جمهوری اسلامی ایران از اول شروع به فرستادن امکانات کرد و امروز هم هرچه در کشور هست برای فلسطین فرستاده‌اند، اصلا این خبر‌ها نیست. کمک‌های مالی یا احیانا مادی که ما به فلسطینی‌ها می‌کنیم، حتما کمتر از کمک‌هایی است که برخی کشور‌های اسلامی دیگر می‌کنند. اساسا کمک ما از نوع ریشه‌ای است.
وی افزود: لذا کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در بحث فلسطین عمدتا کمک‌های مستشاری، آموزشی و امثال این‌ها بوده است. البته مسأله حضور نیرو‌های ما در سوریه بعد از پیدایش داعش، مقوله دیگری است و بحث جداگانه‌ای دارد. ولی نظر حضرت امام بر این نبود که ما نیروی مستقیم اعزام کنیم.
عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سؤالی در خصوص دغدغه اصلاح‌طلبان در مسأله فلسطین، تأکید کرد: برداشت من این است که اصل موضوع فلسطین و اینکه یک ملتی از سرزمین‌شان آواره شده‌اند و جلوی چشم جهانیان با حمایت مطلق و بی قید و شرط غربی‌ها از اسرائیل، هر روز بیشتر مردم را عقب می‌رانند. عده زیادی از فلسطینی‌ها نسل سوم‌شان هم در اردوگاه به دنیا آمده و دارند زندگی می‌کنند، ولی خوشبختانه هیچ کدام غیر از شناسنامه فلسطینی را نپذیرفته‌اند. یعنی در کشور‌های مصر، اردن، سوریه و جا‌های دیگر هستند، ولی خودشان را فلسطینی می‌دانند. این جای امیدواری هست که بعد از گذشت سه نسل هنوز امید به آینده دارند.
وی افزود: من فکر نمی‌کنم ایرانی‌ها با آن سابقه تمدنی و آن سابقه درخشان انسانی و مردمی که خودشان طعم تلخ حوادث تاریخی را چشیده‌اند، من چند دوره‌ای که مجلس بودم می‌دیدم اقلیت‌‎های دینی مسیحی و یهودی نسبت به مسأله فلسطین حساسیت داشتند. اسرائیل و انگلیس خیلی تلاش کردند مسأله ایران و فلسطین را مسأله شیعه و سنی کنند، ولی اصلا جا نیفتاد.
انصاری ادامه داد: بخش مفصل از پیام‌های حضرت امام در مراسم اعلام برائت از مشرکین حج هر سال در تبیین خطر اسرائیل و چرایی حمایت ایران از مردم فلسطین است. بنابر این اصل مسأله حمایت از این مردم مظلومی که ۷۰ سال دارند سلاخی می‌شوند توسط یک جمعیتی که هیچ حقی در اینجا نداشته‌اند
وی با تأکید بر اینکه جریان خط امام یا اصلاح‌طلب در اصل حمایت از مردم فلسطین مثل سایر گروه‌ها و مردم ایران اعتقاد دارد، اظهار داشت: یکی از عوامل اینکه امروز برخی در داخل روی این موضوع تردید می‌کنند، رفتار نامناسبی است که ما موضوعات فراجناحی را جناحی می‌کنیم. موضوعات مهم از این دست وقتی که دست‌مایه دعوا‌های سیاسی یا گروکشی‌های سیاسی در داخل می‌شود، ممکن است برای یک جناح در یک مقطعی مفید باشد، برای انتخابات و کسب رأی رقیب را از صحنه خارج یا در افکار عمومی متهم کند، ولی آثار بلندمدت این‌ها برای منافع ملی و وحدت ملی و انسجام ملی بسیار شکننده و خطرناک است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مسأله فلسطین برای جریان اصولگرا و جریان اصلاح‌طلب همیشه مسأله بوده است. به اعتبار اینکه مجمع روحانیون به نوعی تأسیس خود حضرت امام بوده و شخصیت‌های بزرگی مثل مرحوم آقای محتشمی‌پور آنجا بوده‌اند و آقای کروبی قبلا دبیرکل ما بوده و امروز هم شخصیت‌های بزرگ و سابقه‌دار انقلاب مثل آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها و جناب آقای خاتمی در آنجا هستند. دیگر گروه‌های اصلاح‌طلبی هم سوابق درخشانی در این زمینه دارند. در رابطه با حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با زورگویی اسرائیل به عنوان مظهر ظلم کامل، هیچ انسانی نمی‌تواند تردید کند. آثاری که برای خود ما و امنیت منطقه ما دارد هم محفوظ است.
وی یادآور شد: در تمام سنوات گذشته موضع یکسان قاطعی در این موضوع داشته‌ایم. ولی از سال ۸۸ به بعد ناگهان شما می‌بینید در صدا و سیما به طور کامل بیانیه‌های مجمع روحانیون مبارز حذف می‌شود. هر سال به مناسبت روز قدس مجمع روحانیون بیانیه داشته و هر وقت حادثه یا تعدی جدیدی به فلسطین بوده بیانیه‌ای صادر کرده‌ایم و به سفارش بزرگانی مثل آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها و آقای خاتمی یک نسخه از این بیانیه را برای واحد مرکزی خبر می‌فرستادیم، ولی انگار اصلا این بیانیه صادر نشده است.
انصاری ادامه داد: پخش نمی‌شود، چون اصلاح‌طلبان متهم هستند به اینکه گفته‌اند «نه غزه، نه لبنان»، در حالی که خود من هم آن شعار را مشکوک می‌دانستم. اگر قضیه سال ۸۸ را یک جا به درستی بررسی کرده بودند، من یک ابهام شخصی دارم؛ آن موقع شایعه شد که این‌ها ضد امام هم شده‌اند و به عکس امام در دانشگاه تهران توهین کرده‌اند. بالأخره چه کسی در روز روشن این کار را کرده؟ چرا او را محاکمه نکردند؟ بنده به شعار‌هایی که در آن عاشورا داده شد و شعار‌های امثال این داده شد شک دارم به این جهت که احتمالا افرادی برای داغ کردن صحنه، به هم زدن صحنه سیاسی کشور و ایجاد اختلاف این کار را انجام دادند و پای یک گروه نوشته شد و تا امروز هم یک جایی هم پیدا نشد که بیاییم و دفاع کنیم.
وی یادآور شد: به تمام مناسبت‌ها مجمع روحانیون بیانیه صادر کرده، ولی صد‌ها فیلم، سریال، کلاس بصیرت افزایی، نماز جمعه و غیر جمعه، فضای مجازی و حقیقی و رسانه ملی بار‌ها می‌دیدم که عکس بزرگان کشور که در آن خط سیاسی نبوده‌اند را کنار عکس سران آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند ۱۳ سال سعی شده القا شود که جریان اصلاح‌طلب و بزرگان این جریان با اسرائیل ساخته‌اند و حتی گاهی بیت امام را متهم می‌کنند به اینکه بر خلاف جریان عمل کرده است. بعد ما توقع داریم جوانانی که اصلاحات را قبول داشته‌اند و یک زمانی به اصلاحات رأی داده‌اند، امروز تردید نکنند؟! اگر واقعا جریان اصلاحات و بزرگان اصلاحات به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نباید از فلسطین حمایت کنند، در ذهن آن‌ها هم سؤال ایجاد می‌شود.
عضو مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد: امروز جوانان ما سؤالات به حقی دارند و هنوز برای آن‌ها مبهم است که چرا داریم کمک می‌کنیم یا چرا رسانه ملی با همه شبکه‌ها به این موضوع می‌پردازد، ممکن است آن موقع هم یک عده از روی سؤال جدی، و نه غرض‌ورزانه این را مطرح کرده باشند. ولی سابقه این امر را داشته‌ایم که در برخی کشمکش‌های سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی پیشین شاهد برخی صحنه‌سازی‌هایی از طرف رقبا بوده‌ایم که به نام این طرف تمام کند تا بدنام شوند.
وی افزود: اگر واقعا دنبال این هستیم که وحدت ملی در این موضوع ملی، جهان اسلامی و انسانی ایجاد شود و موضوعاتی از این دست که منفعت کشور هست و به خصوص برای نسل جوان موضوعیت دارد، مسأله را از سطح مشاجرات سیاسی بالاتر بیاوریم و واقعیات را هم با نسل جوان مطرح کنیم. اگر در جایی به نسل جوان ما ظلم می‌شود، می‌گوید ظلم ظلم است، چه در اینجا شود و چه در غزه؛ تحقیر بد است، چه من در اینجا تحقیر شوم و چه مردم غزه توسط اسرائیل. ظلم و تحقیر توسط هرکس انجام شود بد است، چه توسط اسرائیل باشد چه خدای ناکرده به وسیله امثال بنده که یک مسئولیتی در کشور داریم.
انصاری اظهار داشت: من فکر می‌کنم اگر نسل جوان ما صداقت و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات‌شان را ببینند و ببینند که جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات زندگی و معیشت و اعتبار و آینده آن‌ها یک گام به جلو برداشته، این سؤالات در ذهن آن‌ها حل خواهد شد. بهترین دلیل من برای این موضوع اول انقلاب است. در دوران جنگ به دلیل اعتماد، اتحاد و انسجامی که بود و می‌دیدند که با همه وجود همه دارند برای مردم تلاش می‌کنند و اگر کار پیش نمی‌رود بیش از این امکانات نیست؛ لذا فردای مراسم تشییع هزار شهید در استان اصفهان، از همان استان اعزام چند هزار نفر به جبهه بود و یک جوان هم سؤال نمی‌کرد چرا ما را می‌فرستید. چون امید داشتند.
وی در پایان گفت: ما اگر می‌خواهیم این قضایا حل شود باید به اصلاح حکمرانی در داخل برگردیم. ما دچار آسیب‌های جدی در حوزه‌های مختلف حکمرانی شده‌ایم که امیدواریم حل شود. امیدوارم صدا و سیما نترسد؛ تریبیون‌ها را باز کنید. من به عنوان یک جوان قدیمی از طرف جوانان حرف می‌زنم، خودشان بیایند بهتر می‌توانند حرف بزنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.