stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 467119
  • 10 آبان 1402 - 18:24
4

مقاومت برای اقدامات غافلگیرانه تصمیم می‌گیرد

مقاومت برای اقدامات غافلگیرانه تصمیم می‌گیرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم صهیونیستی در جنایت‌های خود علیه مردم غزه از همه نوع سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعانی مشترک با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت: در صورت ادامه جنگ، وضعیت این گونه نخواهد ماند و مقاومت اقدامات غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار می‌دهد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده نزدیک کمیسون عالی مشترک دو کشور ایران و ترکیه برگزار می‌شود و رییس جمهور ایران در آینده نزدیک به دعوت رییس‌جمهور ترکیه به آنکارا سفر خواهد کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های خود در روز گذشته با اسماعیل هنیه مقام ارشد حماس در قطر گفت: مقامات حماس به ما اعلام کردند که در نتیجه بمباران مناطق امن در غزه از جمله بیمارستان ها تاکنون  ۵۰ تن از اسرایی که در اختیار حماس بوده‌اند بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.
وی همچنین تاکید کرد: در صورت عدم توقف فوری نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه منطقه به سمت اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک خواهد شد.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست خبری  در همین راستا گفت: در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن منطقه از کنترل تمام طرف‌ها و گسترش ابعاد جنگ ، به صورت مستقیم متوجه آمریکا و اسرائیل و دیگر حامیان  این رژیم است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هممچنین گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد برگزاری سران کشورهای اسلامی و عربی در ارتباط با تحولات اخیر و توقف فوری جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم غزه باشیم.
امیرعبداللهیان  همچنین با بیان این که قطعا در پایان این جنگ پیروزی از آن مردم  فلسطین خواهد بود، گفت: ضروری است که حقوقدانان کشورهای  اسلامی مقدمات برگزاری دادگاه جنایتکاران جنگی صهیونیستی و کسانی که در کشتار غیرنظامیان مشارکت داشته‌اند را فراهم کنند.
وی افزود: تشکیل دادگاه جنایتکاران جنگی در راستای تحقق صلح و ثبات باید مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در این نشست مطبوعاتی فرا رسیدن روز ملی ترکیه را تبریگ گفت و اظهار کرد: در این سفر که با تمرکز بر موضوع فلسطین صورت گرفته است علاوه بر دیدار با وزیر خارجه ترکیه با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه نیز دیدار و رایزنی می‌کند.
وی همچنین با تقدیر از مواضع مقامات ترکیه به ویژه رییس‌جمهور این کشور  در مورد تحولات اخیر در اراضی اشغالی و محکومیت جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران به رایزنی‌های خود با کشورهای منطقه و دیگر کشورها برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ ادامه می‌دهد.
امیرعبداللهیان با بیان این که در سفر به قطر و ترکیه در مورد ضرورت  برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با مقامات این دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کردیم، ادامه داد: با مقامات عربستان سعودی و مصر نیز در این زمینه پیش از این رایزنی کرده بودیم .
امیرعبداللهیان همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا باید مسئولیت حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی و گسترش و تداوم کشتار زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری را بپذیرد و آمادگی داشته باشد که تبعات آن را تحمل کند.
وی همچنین با بیان این که در سفر روز گذشته به قطر و رایزنی با مقامات این کشور در جریان آخرین رایزنی‌های سیاسی در ارتباط با تحولات اخیر اراضی اشغالی و توقف درگیری‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفتم، گفت: امیدواریم که فورا شاهد ایجاد آتش‌بس و توقف جنایات جنگی در این منطقه باشیم.
وزیر خارجه ایران در ادامه تاکید کرد: حماس یک جنبش آزادی‌بخش است و فعالیت آن در راستای مقابله با اشغالگران است .
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین بر اهمیت تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و توقف ارسال سوخت از سوی کشورهای اسلامی به این رژیم تاکید کرد.
وی همچنین گفت: از  ابتکارات سیاسی دولت ترکیه در راستای تامین حقوق مردم فلسطین و توقف جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کنیم.
امیرعبداللهیان با هشدار نسبت به گسترش جنگ در صورت عدم توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: در صورت گسترش جنگ، جنگ افروزان قادر به تحمل تبعات آن نخواهند بود. 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست گفت: همان طور که در نشست ویژه مجمع  عمومی سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین تاکید کردم ، منطقه غرب آسیا ، خانه و منطقه ما است و در  تامین امنیت منطقه  و خانه خودمان با هیچ کسی تعارف نداریم .
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در جریان رایزنی های امروز با وزیر خارجه ترکیه د ر مورد گشایش بازارچه‌های مرزی و ایجاد مناطق آزاد تجاری در مرزهای مشترک نیز رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.