stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467300
  • 15 آبان 1402 - 18:25
4

آنتن زنده شوخی‌بردار نیست

آنتن زنده شوخی‌بردار نیست
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: انتشار بخش‌هایی از سخنان منصوره معصومی‌اصل که خود را مدیر موسسه بیت‌النور معرفی می‌کند، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است.
دنیای اقتصاد، معصومی‌اصل مدت‌هاست تلاش می‌کند با سخنان جنجالی‌اش در صدر توجهات قرار گیرد و اتفاقا سخنان اخیرش که گفته می‌شود روز ۸ آبان در برنامه تلویزیونی «آرمان» شبکه قرآن مطرح شده، او را به هدفش رسانده است. با این تفاوت که سخنانش این بار او را مرکز توجهات جریان اصولگرا قرار داده و موجی از انتقاد‌ها را به سوی او روانه کرده است.
او که خود را دارای دکترای علوم قرآنی و مشاوره خانواده و مشاوره قبل ازدواج درکنار دیگر معلوماتش معرفی می‌کند، روز ۸ آبان در برنامه تلویزیونی «آرمان» شبکه قرآن صداوسیما، به خاطر دعوت از محمدجواد آذری‌جهرمی و محمدعلی ابطحی به تلویزیون انتقاد و تاکید کرد «این مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است». اشاره او به حضور این دو چهره سیاسی در برنامه تلویزیونی «افق فلسطین» شبکه افق همزمان با بحران غزه بود.
برنامه‌ای که اتفاقا بسیاری آن را به دلیل تلاش صداو‌سیما برای ایجاد وحدت در جامعه مورد ستایش قرار داده‌اند. با این حال او در بخش‌هایی از سخنانش در این برنامه تلویزیونی که از شنبه با چند روز تاخیر در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد به صراحت از حضور چهره‌هایی غیر از چهره‌های مطلوب جریان فکری برخاسته از آن انتقاد می‌کند.
منصوره معصومی‌اصل که گفته می‌شود حامیانش او را استاد صدا می‌کنند، عضو شورای مرکزی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» یا به اختصار «شریان» است. همان جریانی که اصولگرایان میانه و نواصولگرایان تلاش می‌کنند فاصله خود را با آن‌ها و برخی تفکراتشان حفظ کنند.
این نخستین بار نیست که سخنان معصومی‌اصل حاشیه‌ساز می‌شود. سخنان او در مورد مهاجرت معکوس ۲۵۰۰ نفر از دانشمندان به ایران، اعتراض به ممنوع‌الخروجی سلبریتی‌ها به جای ممنوع‌الورود کردنشان، اعلام زیرخط فقربودن تنها ۱۶درصد از ایرانی‌ها برخلاف آمریکایی‌ها و اینکه ایران تا ۸ تا ۱۰ سال آینده بهشت روی زمین خواهد شد به‌شدت در فضای مجازی با بازخورد‌های منفی روبه‌رو شده است.
رویه‌ای که دخترش نیز سال ۱۴۰۰ به تبعیت از مادر در پیش گرفت و از فائزه هاشمی خواست تا با او مناظره کند. فارغ از اینکه معصومی‌اصل چه اهدافی و چه راهکار‌هایی برای ماندن درصدر توجهات در فضا‌ی مجازی با سخنانش در پیش گرفته، این روز‌ها زیر تیغ انتقاد بسیاری از اصولگرایان قرار گرفته است.
سخنان او که به صراحت عنوان می‌کند از صداوسیما به خاطر دعوت از برخی از مقامات ناامید شده است، با واکنش چهره‌هایی ازجمله مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه‌قضائیه، روبه‌رو شده که در شبکه ایکس نوشت: «تقصیر آن خانم نیست، کسی که با علم به سابقه فرد مورد اشاره او را روی آنتن زنده می‌برد باید پاسخگو باشد. آنتن زنده شوخی‌بردار نیست.»
سایت الف نیز روز گذشته در مطلبی با عنوان «در مذمت خود حزب‌اللهی پنداران» نوشت: اقدام به دعوت از چنین کسانی در شرایطی که کشور نیاز به توجه و تاکید بر مشترکات فرهنگی و ملی شهروندان دارد عین بی‌سلیقگی و ندانم کاری است.
سایت فردا رسانه نزدیک به قالیباف نیز درمطلبی با عنوان، «ضرورت جلوگیری از سخنان وحدت‌شکن در صداوسیما» نوشت: بی‌تردید ترویج چنین دیدگاهی که هر کس با نظر ما مخالف است از ایران برود یا کشور متعلق به بخشی از مردم ایران نیست، جز التهاب اجتماعی و سیاسی نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.
این مطلب تاکید می‌کند: «نیاز به گفتن نیست که ایران برای تمام ایرانیان است و ایجاد دودستگی میان مردم، نه در گفتمان انقلاب اسلامی جای دارد و نه در سخنان و کردار رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود.» فارغ از این انتقاد‌ها آنچه این روز‌ها زیر سوال رفته است، جریان شریان است که مدت‌هاست تلاش می‌کند با معرفی چهره‌هایی با هویت سلبریتی در فضای مجازی آن هم با استفاده از ادبیاتی عامه‌پسند طرفدار جمع کند، اما سلبریتی‌هایش نقشه‌هایش را خنثی می‌کنند.
چند روز پیش هم (روز ۸آبان) فراخوان این جریان مبنی بر برگزاری تجمع بزرگ «غزه؛ مظلوم مقتدر» در مسجد امام جعفر صادق (ع) میدان فلسطین به دلیل استقبال کمی که از آن شد حاشیه‌ساز شد و با انتقاد‌های بسیاری در درون جبهه اصولگرایان روبه‌رو شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.