stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467404
  • 18 آبان 1402 - 11:26
2

فرار از مسؤولیت و پاسکاری بین مسئولان در اهواز ادامه دارد!

فرار از مسؤولیت و پاسکاری بین مسئولان در اهواز ادامه دارد!
خوزستان - آلودگی هوای شهر اهواز به شدت افزایش یافته و روزهای زیادی کیفیت هوا در سطح نگران‌کننده قرمز قرار داشت. یکی از متهمان این آلودگی‌ها سایت دفن زباله برومی است سایتی که نفتی‌ها و شهرداری هیچکدام آن را گردن نمی گیرد.
قلم | qalamna.ir :

در هفته های گذشته، آلودگی هوای شهر اهواز به شدت افزایش یافته و روزهای زیادی کیفیت هوا در سطح نگران‌کننده “قرمز” قرار داشت. شهروندان اهوازی با وقوع آتش‌سوزی‌هایی که دود تیره‌ای را در سراسر شهر ایجاد کردند، علاوه بر تنفس هوای سنگین و آلوده، تاریکی ناشی از دود را نیز به چشم خود مشاهده کردند یکی از متهمان این آلودگی‌ها سایت دفن زباله برومی است سایتی که نفتی‌ها و شهرداری هیچکدام آن را گردن نمی گیرد.

محمدرضا نادری رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع سایت دفن زباله برومی اهواز، کرد کرد: سابقاً سایت دفع زباله شهری اهواز به علت عدم رعایت استانداردهای مربوطه و عدم دفن اصولی توسط شهرداری، با مشکلاتی از جمله آتش‌سوزی و آلودگی هوا روبرو بوده است.

وی افزود: آتش‌سوزی‌های سایت دفن زباله برومی اهواز به هیچ وجه به عوامل انسانی برنمی‌گردد. با این حال، به دلیل نزدیکی آن به تاسیسات نفت، بسیار خطرناک است

نادری ادامه داد: ساکنان منازل نفت اهواز بیشترین زیان را به دلیل آلودگی متحمل می‌شوند، اما به دلیل بی‌تفاوتی شهرداری، نفت متهم شده است.

وی در خصوص مساله مالکیت زمین برومی، گفت: تنها ۲۰ درصد از استحصالات مناطق نفتخیز جنوب به سایت برومی اختصاص دارد. اما برخی به خاطر وجود مسیرهای ارتباطی بین چاه‌ها و تاسیسات نفت و نیز وجود گیت‌های حراست در این مسیرها، اشتباهاً فکر می‌کنند که سایت برومی تماماً متعلق به نفت است، که این تصور اشتباه است.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد که حراست نفت همواره از تردد خودروهای شهرداری در منطقه جلوگیری نکرده و همواره آماده همکاری و کمک به شهرداری است.

سایت برومی ارتباطی با شهرداری اهواز ندارد

پیش از این علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در سایت برومی و آلودگی هوای اهواز، گفت: این سایت در مالکیت شرکت نفت است و ارتباطی به شهرداری اهواز ندارد.

وی در خصوص انتشار گاز متان از این سایت، گفت: این سایت متعلق به شرکت نفت است و حراست از آن توسط این شرکت انجام می‌شود. با توجه به حضور زباله‌گردها در این محل و دست‌کاری زباله‌ها برای پیدا کردن مواد بازیافتی، گازهایی که در پی دفن زباله‌ها در زمین وجود دارد خارج و برخی اوقات منجر به آتش‌سوزی می‌شود.

همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفته بود شهرداری اهواز دخل و تصرفی در سایت برومی ندارد و این سایت در مالکیت شرکت نفت است.
ثابت‌قدم گفته است زمین‌های سایت برومی از گذشته تاکنون در اختیار شرکت نفت بوده است و شهرداری امکان دخل و تصرفی در آن‌ها ندارد و چنانچه بخواهیم بازدیدی از سایت داشته باشیم باید با این شرکت هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

شمسی هم چنین تاکیده کرده بود در جلسات مدیریت پسماند استان مصوب شده است که شرکت نفت باید با اعتبارات خود نسبت به ساماندهی سایت برومی اقدام کند، اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.