stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467699
  • 26 آبان 1402 - 2:16
2

درخواست بایدن از چین درباره ایران

درخواست بایدن از چین درباره ایران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک مقام ارشد آمریکایی  گفت که جو بایدن در جریان دیدار خود با رئیس جمهور چین در سان فرانسیسکو از  شی جین پینگ خواسته است ایران را به پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز در خاورمیانه تشویق کند. رویترز این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت که مقام‌های چینی در مورد خطراتی که منطقه را تهدید می‌کند با ایران وارد بحث شده‌اند.
رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام‌های بلندپایه دولت او بعد از حمله روز ۷ اکتبر حماس به اسرائیل بارها از ایران خواسته‌اند به تنش و مناقشه دامن نزند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی  ایران روز ۱۵ آبان گفت که آمریکا تاکنون حداقل دو بار درباره جنگ اسرائیل و حماس به ایران پیام داده است.
او گفت: «محور اول (این پیام ها) اینکه ما مایل به گسترش جنگ نیستیم و محور دوم اینکه از ایران می‌خواهیم خویشتنداری کند.»
براساس این گزارش او همچنین در سفر اخیر خود به نیویورک در گفت‌وگویی با روزنامه نیویورک تایمز گفت: «آمریکایی‌ها به طور مشخص در پیامشان می‌خواهند به ما اطمینان بدهند که به دنبال توسعه‌ جنگ نیستند. می‌خواهم تأکید کنم ما هم واقعا دنبال توسعه‌ جنگ نبوده و نیستیم.»
آمریکا می‌گوید که نیروهای نزدیک به ایران در سوریه و عراق در این مدت ده‌ها بار به مواضع نیروهای آمریکا و ائتلاف بین‌المللی حمله کرده‌اند که در چند مورد واکنش آمریکا را به دنبال داشته است.
 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.