stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 467725
  • 27 آبان 1402 - 2:15
6

هوش مصنوعی جایگزین ۴ میلیون شغل می‌شود

هوش مصنوعی جایگزین ۴ میلیون شغل می‌شود
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: مطالعات بانک مرکزی کره جنوبی نشان داد هوش مصنوعی ممکن است طی دو دهه آینده، جایگزین چهار میلیون معادل ۱۴ درصد از مشاغل این کشور شود. محققان بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کردند که کارکنان درآمد بالاتر با سوابق تحصیلی بهتر، با تهدید بزرگتری روبرو هستند، زیرا هوش مصنوعی می تواند کار تحلیلی و شناختی آنها را راحت تر انجام دهد. شیمی دان ها، پزشکان، وکلا، حسابداران و مدیران دارایی از جمله افرادی هستند که مشاغل آنها در معرض بیشترین تهدید از سوی هوش مصنوعی قرار دارد، در حالی که افراد در زمینه های مذهبی، خدمات غذایی، تدریس و آوازخوانی، کمترین آسیب پذیری را دارند.
 

کره جنوبی در حال حاضر یکی از کشورهایی در جهان است که بالاترین نرخ استفاده از رباتها را دارند، زیرا تلاش می کند پیامدهای ناشی از سالمندی جمعیت خود را کاهش دهد. با این حال، این کشور در میان کشورهایی است که استفاده کمتری از هوش مصنوعی دارد.

مطالعات بانک مرکزی کره جنوبی این دیدگاه‌ها را تایید می‌کند که هوش مصنوعی، یک عامل تاثیرگذار بوده و باعث رونق بهره‌وری می‌شود و همچنین ممکن است مشاغل اداری را در سراسر جهان به خطر بیاندازد.بانک آمریکایی گلدمن ساکس، امسال در گزارشی تخمین زد که ۳۰۰ میلیون شغل در سطح جهان در معرض تهدید از سوی هوش مصنوعی مولد مانند چت بات چت جی پی تی شرکت OpenAI قرار دارند اما این فناوری ممکن است در نهایت تولید اقتصاد جهانی را طی یک دهه، هفت درصد افزایش دهد.

گزارش شرکت «مک کنزی اند کو» هم پیش‌بینی‌های مشابهی از تهدید هوش منصوعی برای کارکنان متخصص و در عین حال، تسریع بهره‌وری در سراسر جهان، مطرح کرده است.طبق مطالعات بانک مرکزی کره جنوبی، هوش مصنوعی، تقاضا برای آموزش علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را به همراه با مهارت‌های بین فردی نرم‌تر مانند ارتباطات و کار تیمی، افزایش می‌دهد.بر اساس گزارش بلومبرگ، این تیم مطالعه خود را بر اساس روش های به کار گرفته شده توسط مایکل وب، اقتصاددان دانشگاه استنفورد، استوار کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.