stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 467791
  • 28 آبان 1402 - 14:16
2

دولت رئیسی متانت سیاسی دارد

دولت رئیسی متانت سیاسی دارد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: معاون اجرایی رییس جمهوری با ذکر اینکه دولت سیزدهم کار ساخت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور را اجرایی کرده است گفت: اجرا و تکمیل این برنامه راهبردی حوزه مسکن را متحول می‌کند.
محسن منصوری تاکید کرد: عملکرد و حاصل تلاش‌های دولت در ۲ سال پیشرو بیشتر نمایان می‌شود.دولت سیزدهم سال ۱۴۰۰ در حالی فعالیت و خدمت خود را اغاز کرد که کشور با تورم ۶۰ درصدی و کسر بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی که ام المصائب است مواجه بود.در حوزه سلامت و بهداشت روزانه حدود ۷۰۰ کشته به دلیل ابتلا به کرونا می‌دادیم؛ هشت میلیارد دلار اجازه استفاده از ارز ۴۲۰۰ داشتیم که همه را در دولت قبل هزینه کرده بودند، تَنخواه کشور مصرف شده بود، در حوزه مدیریت تقریبا کار‌ها رها بود، در حوزه انرژی ناترازی‌های جدی داشتیم.
ذخایر کالا‌های اساسی در برخی از استان‌ها به کمتر از دو هفته رسیده بود، این از نظر امنیت غذایی اتفاق خطرناکی بود؛ کشور در این شرایط تحویل گرفته شد در حالی که موضوع روز پرداخت حقوق بود.وی افزود: دولت سیزدهم با تغییر رویکرد گفتمانی توانست این مشکلات را پشت سر گذارد، نگاه به درون و اتکا به ظرفیت‌های داخلی در این دولت بستر پیشرفت‌ها را فراهم آورد امروز خیلی از مجموعه‌های داخلی مسائل را به بهترین شکل حل می‌کنند. بساط حاکمیت دوگانه در دولت سیزدهم در کشور جمع شد؛ دولت خود را در برابر رهبر معظم انقلاب چیزی نمی‌داند و همه توانش را برای تحقق منویات ایشان در خدمت‌رسانی به مردم به‌کار گرفته است.از دیگر ویژگی‌های خاص این دولت متانت سیاسی است، دولت سیزدهم با پرهیز از حاشیه، پیگیر امور مردم است، اعتقاد داریم نباید کشور را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرد.
وی با اشاره به این که دولت سیزدهم در هر حوزه‌ای عملکرد قابل قبولی دارد، ادامه داد: در بیش از ۵۰ شاخص اقتصادی وضع دولت از قبل بهتر شده‌است که یکی از این شاخص‌ها موضوع تورم است البته در این حوزه همچنان شرمنده مردم هستیم.
منصوری با اشاره به این که در حوزه نقدینگی دولت سیزدهم اقدام‌های مثبت و دستاورد‌های چشمگیری داشته گفت: شاخص رشد ۱۰ سال قبل نزدیک صفر بود این یعنی در کشور اتفاق خاصی رخ نمی‌داد، اما در این دو سال نرخ رشد به بیش از ۴ درصد و در ۶ ماهه نخست سال جاری به ۶ درصد رسید.وی با ذکر اختصاص بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال گذشته کشور افزود: این مبلغ اعتبار عمرانی در همه دوره‌های بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است و ثمره آن نهضت اتمام طرح‌های نیمه تمام است. در این دولت در حوزه انرژی هفت هزار مگاوات به توان تولید برق کشور اضافه شد؛ در حوزه سلامت شاهد تحولات جدی هستیم، ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور در این دولت به‌بهره‌برداری رسید. توان تولید خودرو کشور در دولت سیزدهم ۲برابر شد و از تولید ۷۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسید که این روند رو به رشد برای پاسخ به نیاز مردم همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت شد، ۶ هزار واحد صنعتی راکد و نیمه فعال وارد چرخه تولید شد، با تلاش صورت گرفته برای رفع مشکل بیکاری امروز در برخی از استان‌ها نه تنها اشتغال مساله اول نیست بلکه الان پیدا کردن کارگر برای واحد‌های تولیدی به یک موضوع تبدیل شده است و تلاش برای حل مشکل اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به جد دنبال می‌شود.
 طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در این دولت اجرایی شد، مشکل آبرسانی به سه هزار و ۵۰۰ روستا کشور برطرف شد، در حوزه نفت نرخ رشد به ۱۹ درصد رسید و روزانه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد.
وی با اشاره به این که یکی پس از دیگری طرح‌های بزرگ کشور در حال بهره‌برداری هستند افزود:چند طرح مهم پالایشگاهی و پتروشیمی و سکوی نفتی در آینده نزدیک در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.خیلی از مطالبات قانونی که از قبل مانده بود در دولت سیزدهم دنبال شد، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان تخصیص یافت، تعرفه گذاری نظام خدمات پرستاری در این دولت اجرا شد، بسیاری از اقشار محروم تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند و کار‌های اساسی در حوزه حمایت از اقشار محروم صورت گرفت. در حوزه کشاورزی بیش از ۱۰ میلیون تُن گندم خریداری و برای آن ۱۵۰ همت پرداخت شد تا به سمت خودکفایی برویم؛ ۳۰ درصد واردات کالا‌های اساسی کاهش پیدا کرد و موضوع امنیت غذایی با جدیت دنبال شد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.