stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467849
  • 29 آبان 1402 - 18:27
1

ایران و انقلاب این چنین دنیا را تکان دادند

ایران و انقلاب این چنین دنیا را تکان دادند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تمام سر و صدایی که در دنیا به راه افتاد جمعیتی عظیم برای حمایت از غزه به‌پاخاستند، در نتیجه دیپلماسی فعال ایران بود و مقتدای ما در اجرای این دیپلماسی، حضرت زینب (س) بود و ما این روش را از ایشان آموختیم.
سید احمد علم‌‎الهدی  اظهار کرد: روزی که زینب به دنیا آمد، تمام قوام اسلام بر عهده امیرالمومنین (ع) بود و پیامبر تمام رزمندگی‌ها و قهرمانی‌های آن روز حضرت علی (ع) را در سیمای حضرت زینب دید و متوجه شد که بقای تمام این مجاهدت‌ها در وجود این دختر است و لذا نام زینب را بر او نهادند.
وی افزود: برخی امروز سعی دارند که اسامی و نام‌ها را به زبان فارسی ادا کنند و به همین دلیل به جای اینکه نام فرزند خود را سکینه و زینب انتخاب کنند، نام دلارام و پدرآرا را بر فرزند خود می‌گذارند؛ بنابراین کسانی که مقید به نام‌گذاری ایرانی هستند، می‌توانند از این اسامی برای فرزند خود استفاده کنند، در حالی که در حقیقت هدفشان نامگذاری با اسامی عزیزان سیدالشهدا است.
امام جمعه مشهد با اشاره به مجاهدت‌های حضرت زینب در دوران اسارت، عنوان کرد: فضائل حضرت زینب (س) باید در خواهران شهدا دیده شود. امروز ما هر چه از کربلا و عاشورا می‌دانیم و قرن‌ها این واقعه را گرامی می‌داریم، نتیجه روشنگری‌های حضرت زینب است. امروز واقعه عاشورا تمام دنیا را تکان داده و عامل تمام این‌ها حضرت زینب است.
علم‌الهدی با بیان اینکه در طی تاریخ و تا پیش از انقلاب اسلامی و در دوره‌های مختلف پادشاهی، رنج‌های بسیار شدیدی بر مردم ایران تحمیل می‌شد، گفت: امروز نیز جنایات غزه در تاریخ بی‌نظیر است. این مظالم حتی از زجری که نسبت به خانواده پیامبر روا می‌شد نیز به مراتب بیشتر و سخت‌تر است، پس چطور می‌گوییم هیچ روزی مانند عاشورا نیست؟
وی ادامه داد: علت این است که چه در حوادث طول تاریخ و چه در حوادث امروز، مردم رفتاری منفعلانه داشته و دارند و نهایتا در برابر حوادث مقاومت می‌کنند و هویت دینی خود را از دست نمی‌دهند. اما در جریان کربلا و پس از شهادت امام حسین، هیچ کدام از خاندان پیامبر موضع منفعلانه نداشتند و همه دارای ماموریت و رسالتی بودند و در این میان حضرت زینب در جایگاه فرمانده قرار داشت و مصیبت را تبدیل به ابزاری برای جنگ با دشمن کرد و همین باعث شکست دشمن شد؛ بنابراین حتی اگر ده‌ها حادثه دیگر مانند حوادث این روز‌های غزه رخ دهد، باز هم واقعه عاشورا و اتفاقات پس از آن منحصربه‌فرد است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شما خواهر شهید نیز باید حضرت زینب را الگو قرار دهید. شما باید در مورد بحران‌هایی که با فتنه‌های خارجی پیش می‌آید، مردم را آگاه و جلوتر از سایر متدینین حرکت کنید، وگرنه اینکه تنها در عزاداری‌های اهل بیت سوگواری کنید، فایده ندارد. نتیجه خون برادر شما این است که امروز قدرت و عظمت انقلاب ایران تمام جهان را گرفته است. تا پیش از سخنرانی رئیس جمهور کشور ما در اجلاس ریاض، بیانیه دیگری برای پایان نشست در نظر گرفته شده بود، اما پس از سخنرانی آقای رئیسی، بیانیه پایانی متناسب با سخنان ایشان تنظیم شد. ایران و انقلاب این چنین دنیا را تکان داده است.
علم‌الهدی با بیان اینکه در طوفان‌الاقصی ایران نقشی بی‌نظیر اجرا کرد، ادامه داد: تمام سر و صدایی که در دنیا به راه افتاد جمعیتی عظیم برای حمایت از غزه به‌پاخاستند، در نتیجه دیپلماسی فعال ایران بود و مقتدای ما در اجرای این دیپلماسی، حضرت زینب بود و ما این روش را از ایشان آموختیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.