stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467988
  • 21 آبان 1402 - 21:39
0

آغاز ساخت نخستین صنعت شهر کشور در بندر ماهشهر

آغاز ساخت نخستین صنعت شهر کشور در بندر ماهشهر
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به کلنگ زنی اولین پروژه صنعت شهر در کشور در ماهشهر اشاره گفت: کلنگ ساخت سه هزار واحد مسکونی پرسنل پتروشیمی امیرکبیر اولین کلنگی است که برای ساخت کارکنان صنایع در خوزستان به زمین زده شد.
قلم | qalamna.ir :

جلسه قرارگاه جهادی مسکن به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

محمد خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت صنعت شهرها، به موفقیت الگوهای فناورانه و صنعتی سازی در ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: اکنون نگاه ما به گسترش صنعت شهرها در سطح استان با کمک شرکت های صنعتی است. این پروژه درکنار ابرپروژه نهضت ملی مسکن اکنون مورد تمرکز متخصصان امر قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون در شرکت های صنعتی، نفتی و پتروشیمی یکی از دغدغه های کارشناسان و کارگران آنها مسکن است که با توجه به افزایش قیمت مسکن هم در خرید و هم در اجاره، پیش‌بینی می‌شود کارگران شاغل و آموزش دیده ناچار به ترک محل های کار خود به دلیل عدم تامین مسکن خواهند شد. از این رو بخش های صنعتی مایل به سرمایه گذاری و تامین مسکن کارگران شاغل در بخش‌های خود در نزدیکی محل اشتغال خود هستند و این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت و همکاری با یکدیگر در جهت تامین مسکن کارگران قرارگرفته است.

خانچی خاطرنشان کرد: صنعتی سازی، کیفی سازی، سرعت بالا و قیمت تمام شده مناسب در اجرای این پروژه اهمیت فراوانی دارد. در این صورت است که ساخت این شهرک‌ها از سوی سازندگان و همچنین متقاضیان مورد استقبال قرار می گیرد.

وی به کلنگ زنی اولین پروژه صنعت شهر در کشور در ماهشهر اشاره کرد و افزود: کلنگ ساخت سه هزار واحد مسکونی پرسنل پتروشیمی امیرکبیر اولین کلنگی است که برای ساخت کارکنان صنایع در خوزستان به زمین زده شد. تامین زمین این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده و قطعا مدیریت پروژه نیز به بهترین شکل انجام خواهد شد تا در سریعترین زمان نهایی شود. در طرح این پروژه قطعا همه‌ استانداردهای شهرسازی، زیست‌محیطی و حتی مسایل فرهنگی و اجتماعی دیده خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری به افزایش سقف وام و تسهیلات به متقاضیان این طرح اشاره کرد و گفت: با این تسهیلات به آورده افراد متقاضی کمک بهتری می‌شود. اکنون ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه صنعت شهرها وجود دارد به گونه ای که عمده متقاضیان سایت هایشان بالای هزار واحد است حتی در برخی مناطق، شش هزار واحد نیز پتانسیل ساخت و تقاضا برای ساخت وجود دارد. اینکه این پروژه در پهنه های مختلف آب و هوایی قابلیت اجرایی داشته باشد، نکته حائز اهمیتی است و همینطور اینکه همه ابعاد فرهنگی را در اجرای این پروژه در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت :چنانچه مقولات علمی و فناورانه در ساخت با مدیران صنعتی و سازنده ها همسو شود، این هماهنگی با سازندگان همچنین تدقیق معایب و محاسن اجرایی الگوهای نوین ساخت، در پذیرش این امر از سوی سازندگان و انبوه سازی پروژه موثر است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.