stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 467999
  • 23 آبان 1402 - 15:24
3

پیشرفت فیزیکی ۳۰۰ طرح تولیدی خوزستان به بیش از ۶۰ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی ۳۰۰ طرح تولیدی خوزستان به بیش از ۶۰ درصد رسید
خوزستان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به وجود ۳۰۰ طرح تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان گفت: ۱۴ طرح بزرگ تولیدی از این تعداد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا فلاح مدیرکل صمت خوزستان در نشست تبیین تامین منابع مالی طرح‌های اداره کل صمت خوزستان در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: ۱۴ طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلار و با ظرفیت‌سازی ایجاد اشتغال برای سه هزار نفردر خوزستان تا پایان امسال آماده بهره‌برداری هستند.

وی تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالا را از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل صمت خوزستان عنوان کرد. پیشنهاد راه‌اندازی نمایندگی پنج صندوق ضمانت کشوری برای حمایت از تولید و صنایع استان و برای کمک به تامین مالی تکمیل طرح‌های نیمه تمام تولیدی به وزارت صمت ارائه شده است.

پنج صندوق ضمانتی شامل “توسعه صادرات”، “حمایت از صنایع دریایی”، “صنایع کوچک”، “حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته” و “بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی” در وزارت صمت وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: جای خالی صندوق‌های ضمانتی در استان برای پشتیبانی مالی از طرح های تولیدی و صنایع بسیار احساس می شود. هر گونه اقدامی که برای ایجاد این صندوق‌ها در استان لازم باشد اداره کل صمت خوزستان آمادگی همکاری در این خصوص را دارد.

فلاح یکی از برنامه‌های راهبردی این اداره کل را راه‌اندازی واحدهای تولیدی مبتنی بر صادرات عنوان کرد.

در ادامه این نشست ابراهیم مقصودی قائم مقام صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور گفت: این صندوق دولتی در حوزه فعالیت‌های معدنی ایجاد شده که سرمایه فعلی آن ۱۷ هزار میلیارد ریال است و تا پایان امسال این رقم به پنجاه هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این صندوق در سه حوزه استخراج، اکتشاف و فرآوری فعالیت‌های معدنی را حمایت مالی می‌کند افزود: فعالان حوزه معدن در خوزستان باید بهتر و بیشتر برای دریافت حمایت مالی از این صندوق معرفی شوند.

قائم مقام صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور ضمن اشاره به حمایت این صندوق برای خرید ماشین‌آلات حوزه استخراج مواد معدنی اظهار کرد: تا سقف سه هزار میلیارد ریال به متقاضیان تاسیس کارخانه فرآوری مواد معدنی از سوی این صندوق تسهیلات پرداخت می‌شود.

شناخت کافی از منابع مالی صنایع خوزستان وجود ندارد

محسن سراج عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صنایع کوچک نیز در ادامه این نشست گفت: متاسفانه اطلاعات کافی از منابع و سرمایه صنایع و واحدهای تولیدی استان به منظور ترغیب صندوق‌های ضمانتی برای فعالیت در این استان وجود ندارد.

وی افزود: واحدهایی که اشتغال زیر ۵۰ نفر دارند می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به یکی از خدمات مهم این صندوق به صنایع کوچک ادامه داد: یک واحد صنعتی کوچک برای دریافت تسهیلات از بانک نیاز به وثیقه دارد که این صندوق ضمانت واحد تولیدی را برعهده می‌گیرد. این صندوق در حال حاضر تا سقف پنجاه میلیارد ریال به صنایع کوچک تسهیلات پرداخت می‌کند که مجوز پرداخت وام تا یکصد میلیارد ریال را نیز دریافت کرده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.