stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 468452
  • 13 آذر 1402 - 2:16
1

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا افزایش یافت

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا افزایش یافت
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا در نوامبر، به ۷.۹۹ میلیون تن افزایش پیدا کرد که دومین رکورد ماهانه بالا بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۳، بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی در جهان بود و بالاتر از قطر و استرالیا قرار گرفت. به گفته تحلیلگران، کارخانه‌های صادرات جدید که تولیدشان را در سال آینده آغاز خواهند کرد، جایگاه این کشور را تحکیم می‌کنند.
 

اطلاعات منتشره از سوی شرکت LSEG نشان داد حجم صادرات نوامبر، کمتر از رکورد صادرات ۸.۰۱ میلیون تن در آوریل و بالاتر از صادرات ۷.۹۲ میلیون تن در اکتبر بود.تولیدکنندگان ال‌ان‌جی آمریکا همچنان به صادرات به اروپا متمرکز هستند زیرا زمستان در نیمکره شمالی آغاز شده است و محموله‌های بیشتری به مشتریان در این مناطق تحویل داده می‌شود. در نوامبر حدود ۶۶ درصد از کل صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به مقصد اروپا بود که در مقایسه با ۶۵ درصد در اکتبر، افزایش داشت.

به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره ریستاد انرژی، هوای سردتر از حد معمول در اروپا بعید است باعث بالاتر رفتن قیمت‌ها شود زیرا سطوح ذخیره سازی، بالا مانده است. سطح مخازن گاز در اروپا، در پایان نوامبر، حدود ۹۷ درصد بود.شرکت ریستاد انرژی در یادداشتی به مشتریانش اعلام کرد: سرما، تقاضا برای گرمایش را افزایش می‌دهد اما با توجه به فعالیت صنعتی ضعیف و تولید مطلوب نیروی تجدیدپذیر در این منطقه، بعید است در دورنمای بدبینانه‌ تقاضا، تغییری ایجاد کند.

بهای معاملات گاز آمریکا هفته گذشته در هاب هنری، به ۲.۷۸ دلار به ازای هر واحد mmBtu رسید در حالی که در هاب هلند، ۱۳.۵۴ دلار و در آسیا، ۱۶.۳۳ دلار به ازای هر واحد mmBtu بود.محموله‌های کمتری طی ماه گذشته، از آمریکا به آسیا رفتند. صادرات به این منطقه از ۲۰ درصد در اکتبر، به ۱۸.۵ درصد در نوامبر کاهش پیدا کرد اما صادرات به آمریکای لاتین، تغییری نداشت و حدود پنج درصد از کل صادرات بود.بر اساس گزارش رویترز، جریان گاز به هفت کارخانه بزرگ صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در نوامبر، به ۱۴.۳ میلیارد فوت مکعب در مقایسه با ۱۳.۷ میلیارد فوت مکعب در اکتبر، افزایش یافت.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.