stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 468517
  • 14 آذر 1402 - 14:18
1

لباس بیماران در شأن زن مسلمان نیست

لباس بیماران در شأن زن مسلمان نیست
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: کسانی که در حوزه بهداشت و درمان مشغول خدمت رسانی هستند پیگیر پوشش بیماران زن در اتاق‌های عمل باشند پوشش لباس بیماران، اکنون در جامعه ما در شأن زن مسلمان نیست.
فارس، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: مدیران باید به نارضایتی‌های مردم توجه ویژه داشته باشند و بدانند بهترین معروف، بالا بردن رضایت مردم است.
همایش روسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات سازمان‌ها صنایع و مراکز علمی استان هرمزگان با حضور طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
محمدحسین طاهری آکردی در این همایش، بیان داشت: بالاترین معروف خدمت به مردم است و مردم از برخی ناکارآمدی‌ها در سیستم اداری و اجرایی کشور ناراضی هستند.
وی با بیان این که مدیران ادارات به بهانه اقامه نماز حق ندارند ارباب رجوع را ساعت‌ها معطل کنند، افزود: برخی از مسئولین در امر خدمت‌رسانی به مردم تعلل و امروز و فردا می‌کنند که این موضوع از مصادیق حق الناس است و در قیامت جواب دارد؛ مصادیق امر به معروف را باید در درون دستگاه‌ها بیرون آورد، معروف‌ها را تشویق و منکر‌ها را کنترل کرد.
به گفته طاهری آکردی، در بحث معاضدت‌های قضایی اگر جایی برای آمران معروف و ناهیان منکر مشکلی پیش آمد، ستاد امر به معروف وظیفه حمایت او را مانند اخذ وکیل، پیگیری پرونده جانبازی و شهادت و… را بر عهده دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به راه اندازی سامانه جدید ستاد اشاره کرد و افزود: سابقاً بی‌قانونی‌هایی وجود داشته و اکنون پیگیر مجوز‌های قانونی و قابل استناد در دادگاه هستیم و مدلی که طراحی آن آغاز شده است تا آمران به معروف و ناهیان منکر را از پشتوانه حاکمیتی و قانونی برخوردار کنیم.
وی در خصوص تخصصی ساختن دستگاه‌ها بر اساس تخصص و آموزش بر پایه همین موضوع نیز عنوان داشت: این مسؤولیت‌ها و حوزه‌ها تفکیک شده و به آن‌ها سپردیم که بنشینند در موضوعات عفاف و حجاج مصداق‌ها را در هر دو امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند. به طور مثال کسانی که در حوزه بهداشت و درمان مشغول خدمت رسانی هستند پیگیر پوشش بیماران زن در اتاق‌های عمل باشند پوشش لباس بیماران اکنون در جامعه ما در شأن زن مسلمان نیست.
دبیر ستاد امر به معروف ادامه داد: سازمان‌های مختلفی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری می‌کنند که یکی از موارد آن همکاری خوب سازمان تامین اجتماعی برای طراحی ۱۲ مدل لباس جراحی اسلامی بیماران در اتاق عمل است تا حدود شرعی رعایت شود.
طاهری آکردی اضافه کرد: آمران و ناهیان معروف و منکر باید بر اساس آموزه‌های دینی و فقهی عمل کنند چرا که بحث عفاف و حجاب موضوع عمیقی است و نیازمند نگاه دقیق‌تر و عالمانه‌تر است.
طاهری بیان داشت: رییس جمهور سفارش اکید کرد که در بحث فساد اداری ورودی جدی داشته باشیم و همچنین تاکید موکد کرده اند که اگر دستگاهی تمکین نکرد به دفتر رئیس جمهور اطلاع داده شود.
وی خطاب به دبیران و روسای سازمان‌ها و ادارات، گفت: اگر خطای بزرگی از یک نهاد مشاهده کردید فریاد نزنید و موضوع را عمومی نکنید، چون خود دستگاه مربوطه حتماً در حال پیگیری است و گاه در اثر فریاد ما ممکن است افراد متخلف اقدام به محو ساختن ادله‌های جرم کنند و ضروری است تا دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی را در جریان این مسائل قرار دهیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.